Bool algebra
Nagy Péter 2004.06.14. 16:47
Két létezõ primitív, vagy összetett tárgy között létrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredménye lehet: a két tárgy összege /A+B/ a két tárgy közös része /Intersection/ az egyik tárgy mínusz a másik tárgy. /A-B vagy B-A/
Két létezõ primitív, vagy összetett tárgy között létrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredménye lehet:
a két tárgy összege /A+B/
a két tárgy közös része /Intersection/
az egyik tárgy mínusz a másik tárgy. /A-B vagy B-A/
Készítsünk dobókockát Bool-algebra segítségével!
Hozzunk létre egy 100x100x100 méretû kockát!
Create > Geometry > Standard Primitives > Box
A létrehozást úgy végezhetjük el a legpontosabban, ha a BOX lenyomása után a Keyboard Entry -ben beírjuk a létrehozandó négyzet adatait.Majd megnyomjuk a Create gombot.Ennek hatására a beírt X,Y,Z koordinátákon megjelenik a megadott méretû négyzet.
Hozzunk létre egy 70 sugarú gömböt úgy, hogy a középpontjaik egybe essenek!
Create > Geometry > Standard Primitives > Sphere
A gömb létrehozás, hasonlóan az elõbb látottakhoz, történjen a Keyboard Entry használatával! A gömb sugara legyen tehát 70, de a gömböt el kell tolni Y irányban a téglalap magasságának felével, mivel a két tárgy középpontja /a program által használt középpont/ nem ugyanoda esik létrehozáskor.
Jelöljük ki a gömböt és rendeljünk hozzá egy Boolean mûveletet!
Második operandusnak vegyük fel a kockát és Bool-t állítsuk közös részre
Pick Operand B lenyomása után kattintsunk a négyzetre!
Az eredmény nem nagyon hasonlít egy dobókockára, ha a Bool-mûvelet nem Intersection, azaz a mûvelet nem a két tárgy közös területét képezi!
Változtassuk át a mûveletet Intersection-é
Készítsük el a pöttyöket kis gömbökbõl és Bool-algebrával vonjuk ki a testbõl!
|