dimenzio
Menü
 
Tutorial
 
Számláló
Indulás: 2004-06-14
 
Filmekről
Filmekről : Star Wars 1

Star Wars 1

Deathwing Zolee, Tomanek, K. Gábor  2004.06.21. 17:29

Lucas egyik korszakalkotó filmjének kulisszái mögé kukkanthatunk be. Ez egy fantasztikussan jó film, ami megérdemli azt hogy az oldalamra kitegyem.

Csillagok Háborúja: Digitális eszközök használata egy fantasztikus világ létrehozásában

Az Episode I : Baljós árnyak-ban több, mint 800 jelenet tartalmaz digitálisan létrehozott szereplõt, segítve elmesélni egy történetet réges régrõl, egy messzi-messzi galaxisban…

Hatalmas. A Csillagok Háborúja Epizód I: Baljós árnyak-at George Lucas, író, rendezõ, és producer (Rick McCallummal) egy teljes univerzumot helyezett át gondolatból a képi világba, olyan vízuális gazdagsággal, amit eddig egy science fiction filmben sem láthattunk. Azzal, hogy olyan technikákat alkalmaztak, amik a filmgyártás és a film legbelsejében lakoznak, az emberek a Lucasfilm-nél és a Lucas Digital Effect részlegében, az Industrial Light & Magic-ben olyan filmet alkottak, ami nem hasonlítható egyetlen más filmhez sem.

Jar Jar Binks és az õrei (a Gungan faj összes tagja) a film 3 digitális karaktere a 66-ból.
A film 95%-a digitális. Színészek elvegyülve digitális szereplõkkel, bábokkal és "gumi fejet" viselõ emberekkel; bejárva három bolygó tájait és városait (Tatooine, Coruscant és Naboo), amik eredeti felvételek, makettek, digitális modellek és festett képek részeibõl lettek összeállitva. A gépek néha fizikai modellek voltak, néha digitális modellek, néha háttérfestmények, néha digitális háttérfestmények. Víz, por, tûz és füst talán valós elemek egy digitális környezetben, vagy digitális elemek, miniatûr környezetben. Az Industrial Light & Magic-nél (A továbbiakban ILM) a színészek, a technikai vezetõk, az animátorok a létezõ összes computer-technológiát felhasználták, ami a tarsolyukban volt, és ha ez nem volt elég, akkor újakat fejlesztettek ki. "Ez egy digitális háttér csapat, amirõl George (Lucas) olyan sokat beszélt" mondta Barry Armour, a Computer Grafikai (CG) vezetõ.

A legendás Csillagok háborúja trilógia elõtörténetében találkozunk Anakin Skywalker-rel (Jake Lloyd), egy rabszolganõ fiatal fiaként, akibõl a késõbbi részekben a félelmetes Darth Vader lesz. Anakin Tatooine-on él, egy sivatagos, szerencsejátékosokkal és törvényenkívülikekkel teli bolygón, ahol gazdag rabszolgatulajdonos gengszterek a feketepiacon keresik meg a pénzüket. Ez mind illegális a Galaktikus Köztársaságban, de a bûnözõk ebben a nemrégiben gyarmatosított távoli tartományban kevés ellenállásba ütköznek.

A Galaktikus Köztársaság központja Coruscant, egy bolygó, aminek majdnem az egész felszíne felhõkarcolókkal és ûrkikötõkkel van beépítve. Ez a galaktikus kormányzat székhelye, az erõközpont. Coruscant fõvárosa, Imperial City, otthona a Jedi templomnak, ahol a Jedi Tanács mérlegeli az Erõ ingadozását, teszteli, toborozza és figyelemmel követi Jedi Lovagjait. A film kezdetén, kettõ ezek közül (a béke és igazság õrzõi). Obi Wan Kenobi (Ewan McGregor), egy elszánt fiatal Jedi Lovag, és tiszteletre méltó mestere Qui Gon Jinn (Liam Neeson), egy, a Naboo körül keringõ ûrkikötõhöz tartanak, hogy tárgyaljanak a Kereskedelemi Szövetséggel, mert azok a bolygót ostromzárral és támadással fenyegetik.

Számtalan digitális szereplõ

A Naboo több mérföld átmérõjû kövekbõl áll, barlangokkal körülvéve. Mocsaras tavak, a nyílt tenger és a föld-tömegek gazdagon vannak borítva élõvilággal. A Naboo-n két elválasztott, magasan fejlett civilizáció él. A Naboo emberek nagyja a gyönyörû fõvárosban, Theed-ben él és a fiatalon megválasztott Amidala Királynõ kormányozza a várost, akit Natalie Portman játszik (a késõbbi epizódokban hozzámegy Anakinhoz, és két gyermekük lesz, Luke és Leia Skywalker). A gungan egy kétéltû faj, ami kupolás víz-alatti városokban él a Naboo-n, Nass Fõnök által vezetve. Ezt az egész fajt az ILM készítette computeres grafikai eszközök segítségével, úgy, mint még néhány naboo-i élõlényt is.

Amikor Qui-Gon és Obi-Wan tárgyalásai az ûrben keringõ hajón sikertelen véget érnek, a Naboo-ra mennek, hogy figyelmeztessék Amidala Királynõt. A landolásuk CG állatok fejvesztett menekülését idézte elõ. A leghosszabban vett landolási rész alatt 61 ilyen fura külsejû állat (6 különbözõ fajból) menekül fejvesztve a mocsarakból. Minden lénynek külön bõre van, ami úgy mozog, ahogy az állat fut, és mindegyiknek különbözõ kinézete van. "Az ajkaik föl és le mozognak, úgy ahogy a fejük" - magyarázza Marjolaine Tremblay, a fõ animátor. "A menekülés alig néhány felvétel, de ezek nagyon fontosak, mert itt van az a rész, amikor Qui-Gon és Jar Jar elõször találkoznak". Szó szerint egymásba rohannak. Jar Jar Binks, mint a többi gungan, egy hanyag tartású, computer-alkotta karakter, aki úgy néz ki, mint egy gyík, akinek a száját kacsától örökölte, a szemei a feje tetején vannak, és a fülei a mellkasáig lóg. Ahmed Best színész adta a hangját a karakternek. Jar Jar mostantól kezdve Qui-Gon és Obi-Wan mellett utazik tovább, komikus 'enyhítést' adván, úgy, mint a jó szándékú de butyuta tévedései, amelyek gyakran jól sülnek el. "Egy kicsit összezavarodott, de megpróbálja jóvátenni" - mondta Rob Coleman, animációs igazgató.

Digitális karakterekkel körülvéve Qui-Gon Jinn (Liam Neeson) Watto-val heccel, aki elég magasra emelte magát ahhoz, hogy arccal szembe beszélhessen a Jedi lovaggal. Watto szárnyai teljesen elmosódnak (blurring), ahogy keményen dolgoznak ahhoz, hogy levegõben tartsák. Qui-Gon mellett Jar Jar áll. Watto jobbján Sebulba, aki a lábát használja kezeinek, és a karjain jár.

Jar Jar az egyik computer generálta karakter a sok közül, az Epizód I-ben. A nem emberi karakterek nagyja CG" - mondta Coleman. "Õk a film mozgása, élete". A kamera nem mindig követi õket; van, amikor a háttérben maradnak." 66 CG karacker és lény van a filmben (plusz 33 variáció ezekbõl). Tíz beszél és hatnak teljes szájmozgása van. Coleman szerint 812-szer látjuk a karaktereket beszélni a film 1900 jelenetéhez képest. Jar Jar-on kívül még három fõbb CG szerplõt említ meg Coleman: Sebulba az egyik versenyzõ Tatooine-on; Watto, egy ócskavas árus ugyancsak Tatooine-on; és Boss Nass a gungan-ok királya Naboo-n. Ray Griffiths szolgáltatta Sebulba hangját, Andy Secomb Watto-ét és Brian Blessed beszélt Boss Nass-ként. A felvételek száma, amikben ezek a szereplõk megjelennek, negyven és nyolcvan között van, amik Jar Jar jeleneteinek számával (350) összehasonlitva elenyészõ.

Az animációt mind a négy karakternél számos technikával vitték véghez. Minden ember-féle karakter ruhát visel a film alatt, néhányszor több rétegnyit, ami procedurális és szimulációs technikákkal lettek animálva. Ráadásul procedurális animációt, dinamikát, és szimulációs programot használtak bizonyos elemekhez, mint például Jar Jar hosszú fülei és a telefon zsinór, ami Watto derekáról lóg. "A szimuláció extra realitást kölcsönöz a karaktereknek" - mondta Coleman. "Ez nem egy teljesen CG környezet. A mi CG karaktereink valós világi fizikával vannak megáldva".

Az animátorok keyframe animációt használtak az egyes karakterek viselkedésének megalkotásához (ehhez az Avid's Softimage 3D-t használtak) és shape blending-et az arckifejezésekhez és a szinkron szájmozgáshoz (itt az ILM saját Caricature nevû programját használták). Az elõbb említett programok SGI workstation-on futottak. "Ezeknek a teljesen digitális karaktereknek meg kellett állniuk a helyüket a jelenetekben olyan színészekkel, mint Liam Neeson és Ewan McGregor, és olyan hihetõen kellett kinézniük, hogy ne hívják fel magukra a figyelmet. Ehhez egy aprólékosan kidolgozott megjelenítésre van szükség" - mondja Coleman.

Hogy a munka szervezett legyen, Coleman felosztotta az animációs csoport 30-45 fõjét csapatokra. Tizenöt animátor dolgozott Jar Jar-on, két-három Sebulba-n, négy-öt Boss Nass-on, hét Wattoo-n és öt-tíz a robotokon. Kilenc féle CG robot (és ezeknek variációi) található az Episode I-ben. Összesen 250 jelenetben szereplnek. A robotoknál két féle animációs eljárás lett kombinálva: keyframe animáció a fõbb robotoknál és motion capture a többinél.

CG sztárok

Jar Jar megalkotásához az animációs csoport a helyszíneken Ahmed Best-rõl (aki Jar Jar hangját szolgáltatta) készült felvételeket vette segítségül. "Heteket spóroltunk meg ezzel a gyártási idõbõl". Az animátorok Lucas utasításait is követték. "George úgy írta le Jar Jar- t, mint akinek nincsenek csontjai".

Ehhez a külsõ felvételhez Theed-rõl, Naboo fõvárosáról, az ILM- nél egy makettet használtak digitális elemekkel kombinálva; a vizesésekhez sót használtak. Belsõ felvételekhez ennek az ellenkezõjét: fõleg digitális elemek, néhány eredetivel vegyítve.

Jar Jar animálásához az R&D (kutatás és fejlesztés) csoport egy olyan algoritmust fejlesztett ki, amelyik automatikusan mozgatta a lény hosszú füleit, mentesítve az animátorokat a feladat alól. Az egyik jelenetben például, amikor Jar Jar-nak körbefordul a feje, a fülei körültekerednek a nyaka körül. "Olyan sok jelenet van," - mondja Thompson, - "hogyha egy ilyen dolgot nem kell külön animálnunk, akkor több idõnk jut a szereplõ alakitására koncentrálni." Az elõzõhöz hasonlóan, Jar Jar legbelsõ ruharétegéhez, a CG vezetõ Doug Smythe egy olyan programot írt, amelyik automatikusan generálta a displacement map-eket a ruharedõk létrehozásához, amikor Jar Jar mozgott. Egy ruhaszimuláló program (ugyancsak az R&D által kifejlesztve) mozgatta Jar Jar felsõ ruharétegeit.

A gungan vezér Boss Nass hosszú palástjánál ugyancsak a ruhaszimulációt alkalmazták. A király létrehozásánál a csapat Brian Blessed viselkedését vette alapul. "Ahogy mozgatja az ujjait, Blessed-tõl van" - meséli Hal Hickel animátor. "Élethûbb lesz a karakter, ha annak az arcát használhatod alapul, aki a szereplõ hangját fogja adni" - fûzi hozzá Coleman. A nyál, ami Boss Nass szájából repül ki, amikor megrázza a fejét, egy már bevett trükk, ami a kész lerenderelt karakterhez lett hozzáadva. Bár alig hasonlit Jar Jar-ra, õ is gungan: Boss Nass modellje egy Jar Jar "leszármazott". "Ugyanazzal a testtel kezdtük" - meséli Geoff Campbell, modellezési vezetõ. A többi gungan is (õrök, polgárok és az öreg Tarpals Kapitányként ismert katona) Jar Jar modeljébõl lett kialakítva.

Campbell irányította annak a 18 modellezõnek a munkáját, akik több mint 200 szereplõt hoztak létre az Episode I-hez, köztük a hat CG fõszereplõt. A modellek az AliasWavefront Power Animator-ával és az ILM saját software-eivel (Caricature és I Sculpt) lettek létrehozva. Mind a három software SGI workstation-ön fut.

Az egyik legfurcsább karakter Watto, a tatooine-i ócskavas árus, akinek rabszolgái közé tartozik Shmi (Pernilla August), Anakin édasanyja. Azután találkozunk Watto-val (és Anakin-nel), miután Qui-Gon, Obi-Wan és Jar Jar elmenekülnek Naboo-ról egy megrongálódott ûrhajóval. A Tatooine-on alkatrész keresés közben jutnak el Watto-hoz. Olyan szárnyakkal, mint egy kolibrinek vannak, hatalmas hasával és elefántormányával, Watto két kihívást is adott az animátoroknak: a lény repülésének és beszédének megoldását. "Watto úgy néz ki, mint ami nem létezhet a való világban" - meséli Tim Harrington, az animátorok egyike, aki Watto-n és Boss Nass-on is dolgozott. Watto beszélésének megalkotásánál úgy döntöttek, hogy a lény a szájának bal oldalát fogja használni.

"Rob (Coleman) állt modelt, és Polaroid képeket készitettünk róla. Ezek alapján modellezték meg a száj alakját" - meséli Harrington. Az animátorok a lény vállait használták mozgásának alapjául, eszerint billentek a szárnyai. Amikor Watto lebeg, a lábai himbálóznak.

A szárnyak részenként lettek animálva. Az animátorok több szárnycsapást készitettek, majd egyesével lerenderelték õket motion blur hozzáadásával (a Pixar RenderMan-jében). Watto "ötórai árnyék"-a sokszorosított árnyékvetüléssel lett elkészítve; a telefonzsinór animálásánál ugyanazt a fajta szimulációt alkalmazták, mint a ruháknál. Mivel a programnak már az elsõ képkocka elõtt meg kellett kezdenie a mozgás szimulációját, Smythe csoportja erre egy, az animátorok munkáját megkönnyítõ "script"-et írt.

Pod Racing

A negyedik CG fõszereplõ, Sebulba, egy tatooine-i profi Pod Race versenyzõ. A "pod"-ok olyan összetett versenygépezetek - két hajtómû összekötve egy pilótaüléssel - amik akár 600 mérföld/órával tudnak száguldani a sivatag felülete felett. A talajon makettekkel, a versenyben számítógeppel lettek megvalósítva. Sebulba végig CG. Amikor nem versenyzik, a mellsõ végtagjain jár és a lábait használja kezekként, ami furcsán néz ki, de a verseny alatt ezekkel az "extra" kezeivel sok kellemetlenséget okoz ellenfeleinek. "Sokat csal" - meséli Patrick Bonneu, aki besegített Sebulba animálásánál. "Nyerni próbál, bármibe kerüljön is". Hogy a verseny alatti hatalmas sebesség illúzióját elérjék, a Sebulba animációs csapat Caricature -t használt a lény arcbõrének, bajuszának és autósszemüvegének mozgatásához, mintha a szél fújná õket. A többi versenyzõ közül is sok a digitális karakter, ahogy a kétfejû közvetítõ is.

A verseny egy hatalmas stadionban játszódik, ami valójában egy digitálisan létrehozott közönséggel megtöltött makettstadion. Néhány ezek közül a nézõk közül digitális videoval lett felvéve, majd ezek lettek 150 000 példányban sokszorosítva. Ezek közül 4 000, 5 000 procedurálisan lett modellezve és animálva egy egyedi "plugin" segitségével, amit Hiromi Ono írt az AliasWavefront Maya programjához. "Ezek a digitális nézõk szabad akarattal rendelkeznek" - meséli Habib Zargarpour, CG vezetõ. "Kikerülik egymást, különbözõ irányokban mozognak; akár úgy is dönthetnek, hogy kiszaladnak a WC-re".

A verseny környezete CG háttérképekkel, modellekkel és számtalan texture map-el lett megalkotva. "Volt egy kõ és egy szikla könyvtárunk" - meséli Kevin Rafferty, CG fõirányító. "A gyors texturázás érdekében egy külön erre a célra írt programot használtunk". A terep létrehozásához az R&D osztály egy olyan programot írt, ami egy dirket olyan és akkora tájat generált, ami ehhez a 600 mérföld/óra sebességû versenyhez szükséges volt. Ezeknek a részeknek az egybeillesztése Tim Alexander felügyelete alatt folytak, aki egy olyan speciális software-t használt, amivel az eredeti felvételeknél használt kameralencse sajátosságait adták hozzá a számitógéppel létrehozott elemekhez. Például az eredeti felvételeknél az emberek és a tárgyak körvonalainál kettéválasztódik a kék és a piros szín, úgyhogy ez a rendellenesség a CG szereplõkhöz külön hozzá lett adva. Minden CG elem éles fókusszal lett "lerenderelve", ezekhez lettek pl. filmszemcsék, és mélységélesség hozzáadva.

Az ILM-nél a render farm nyolc-tíz, 32 processzoros SGI Origin 2000-bõl állt, mindegyikben 8-10 Gb memória, két 16 processzoros SGI R10K Power Challenger-bõl, és négy SGI 256mhz Challenge-bõl állt. "És éjjel mindenkinek az O2-je is beépült a render farm-ba," - meséli Rafferty. Ez ténylegesen még 200 gépet jelentett.

Három vizuális hatás (visual-effect) csoport dolgozott a filmen. Rafferty-nek volt feladata ezeknek a csoportoknak a CG vezetõinek az irányítása, akiknek létszáma meghaladta a 100-at. Késõbb egy külön "kisegítõ csoport" is létre lett hozva, akik ott segítettek, ahol éppen szükség volt rájuk.

A Tatooine-on játszódó "pod race" vizuális hatás vezetõje John Knoll volt; Scott Squires csapata dolgozott a Coruscant-on játszódó részeken. Dennis Muren-é a naboo-i két nagy jelenet: a vízalatti rész, amikor Qui-Gon, Obi-Wan és Jar-Jar megérkeznek a gungan városba és a film vége, a felszínen jatszódó hatalmas csata a gunganok és a robotok között. A "pod race" esetében Knoll még egy úgynevezett "Lázadó csoport"- ot is irányított, akik többek között Power Animator-t (SGI-n), FormZ-t (auto·des•sys), Electric Image-t (Play), Commotion-t (Puffin Design), Photoshop-ot és After Effects-et (Adobe; Macintosh-on) használtak az ûrcsaták létrehozásánál és animálásánál. "Szeretjük, ha egy adott jelenetben egy ember végzi a modellezést, a megvilágítást és a kompozitálást" - meséli Stu Mashwitz, az ûrcsata jelenetek irányítója."Ez nem mûködne a karakter animációnál, de az ûrhajóknál igen".

Amikor egy Jedi Lovag fénykardja kettévág egy robotot, a robot darabjai leesnek a földre a fizika törvényei szerint viselkedve, egy dinamikai programnak köszönhetõen, ami speciálisan az olyan jelenetekhez lett írva, ahol a robotok harcolnak.

A csaták

Az ûrcsaták résztvevõi a sárga Naboo Csillagharcosok, amik a Szövetség csatahajóját támadják; egy erõdöt, ami Naboo körül kering. A csatahajó egy makett; a Naboo Csillagharcosok Mashwitz és csapata által lettek létrehozva, akiknek az az esztétikai kihívásuk volt, hogy a csata úgy nézzen ki, mint egy Csillagok háborúja beli csata."Senki sem látott még ûrcsatát, de mindenki tudja, hogy hogyan kéne kinéznie" - meséli Mashwitz. "Úgy kellene, hogy kinézzen, mint a Csillagok háborúja-ban. A fényforrások úgy lettek elhelyezve, mintha makettekkel dolgoztak volna (mint a Csillagok háborúja trilógiában). Hasonlóan a lézernyalábok: nem 3D-ben keszitették el õket, hanem After Effects-ben lettek késõbb létrehozva. A nagy csatáknál, már korábban lerenderelt jelenetek lettek háttérképnek betéve. Érdekesség, hogy ahelyett, hogy magában a renderelõ programban állították volna be a végleges nézetet, a csoport ezt inkább After Effects-ben hozta létre, a lerenderelt jelenetek egymásrakeverésével. "Semmi sem jött ki egyenesen egy 3D programból. Semmi. Még egy olyan egyszerû dolog is, mint egy elrepülõ ûrhajó, 2-3 nézetbõl lett összetéve."

Míg a Nabbo Csillagharcosok az ûrben harcolnak a Szövetség csatahajója ellen, a földön egy másik nagy csata folyik több ezer gungan katona és a Szövetség harcirobotjai között, amik keyframe animációval lettek létrehozva. A többszáz gungan katonát és robotot motion capture segitségével alkották meg. A studióban egy 20 kamerából álló Vicon8 rendszer lett felállítva. Jeff Light-ra (motion capture irányító) lettek felhelyezve az optikai pontok és egy gungan katona lett belõle. James Tooley-ból (technikai animaciós vezetõ) pedig ugyanilyen módon egy harci robot lett. Vicon software-rel lett a mozgásuk rögzítve, és ez az adat lett betáplálva az ILM saját, MOJO mozgás szerkesztõ programjába, ami átalakította az adatot egy olyan formátumba, amit az animátorok könnyen használhattak.

Bár a legtöbb gungan katona az elsõ sorban (az erõpajzsot tartják) kézzel lett animálva, a hátrébb levõk a motion capture adat segítségével.

A rögzített mozgást több ezer lény animálásához használták fel. A koreográfiát Maya-ban hozták létre. 143 mozgási szekvencia lett megalkotva Christoph Hery (CG vezetõ) által, a különbözõ lényeknek megfelelõen. A rendering felgyorsításához Hery egy olyan rendszert fejlesztett ki, ami a 13 perc/képkocka számolási idõt 3 másodperc/képkockára csökkentette.

"Az egyik legösszetettebb animáció a 'destroyer droid'-oknál volt, mert ezek a robotok egy kerékké alakulnak át és gurulnak" - meséli Tooley.

Ebben a filmben, úgy tûnik, hogy minél mélyebben vizsgálódik az ember, annál több részletet talál. Nem csak a látvány szempontjából, de fõleg az összetett jelenetek létrehozásának mikéntjérõl. Ami ezt az összetettséget a legjobban illusztrálja, az Rafferty leírása az egyik jelenetrõl: "Van egy felvétel Naboo-n. A hattér egy festmény, CG és valós elemek hozzáadásával; található néhány CG, néhány motion capture segítségével létrehozott és néhány valóságos ember a jelenetben. Mindenkinek elakad a lélegzete, amikor meglátja".

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak