dimenzio
Men
 
Tutorial
 
Szmll
Induls: 2004-06-14
 
3d Studio Max
3d Studio Max : Fst ksztse UltraShock-kal

Fst ksztse UltraShock-kal

Zoli  2004.06.30. 17:23

Az UltraShock-kal, a rszecskerendszereken keresztl tudunk fstt kszteni. A rszecskerendszer minden egyes rszecskjt helyettesti, lecserl egy ltalunk meghatrozhat tulajdonsg anyagra.

 

 Teht elszr is hozzunk ltre egy spray tpus reszecskerendszert (Create/Particle System), majd egy UltraShock Helpert (Create/Helpers/UltraShock Helpers) tetszõleges helyre. A spray tpus rszecskerendszernl lltsunk be viewport count-nak 1500-at (ennyi rszecske fog megjelenni szerkeszts kzben), render count-nak pedig 2000-et (ennyi rszecske fog megjelenni renderelskor). Drop size-ot (a rszecskk nagysga) azrt kell belltani 0-ra, mert rendelskor a fstbe ltszdni fognak a rszecskk. A speed-et vegyk vissza 5-re (mert a fst lassan szll fel), a variation-t pedig 1.5-re (legyen egy kis szttartsa). A rszecskk a -100 frame-tõl induljanak s elettartamuk legyen 150. Ezek utn hozzunk ltre egy wind-et (Create/Space Warps/Particle & Dynamics). A szelet Bind to Space Warp-pal rendeljk hozz a spray-hez. A wind-nek 0.15 strenght-tet (a szl erejt tudjuk ezzel belltani) s Turbulence-nek 1-et. A szl mindig abba az irnyba fog ”fjni” (pozitv strength esetn/ negatv esetn ellenkezõ irnyba) amerre azt a nyl mutatja. A szliranyon forgatssal tudunk vltoztatni. Az UltraShock Helper-re kattntva a Select Particle System-nl vlasszuk ki a rszecskerendszernket (egy UltraShock Helper tulajdonsgai akr tbb rszecskerendszerre is hathatnak). A Shape () gombra kattntva tudjuk kivlasztani a smoke-ot. A color-nl () pedig vlasszuk a default color-t , a composite-nl () pedig a default composite-et. Az alaprtelmezett belltsokon gy tudunk vltoztatni, hogy rkattintunk a megvltoztatand paramtercsoportra, s feljebb grgetjk. Elszr a Particle Age Parameters-nl a Use Emitter Age-t kapcsoljuk be. Ezzel a kapcsolval a fst keletkezsnek illetve vgnek az idejt tudjuk lltani. Ha a kapcsolt bekapcsoltuk, mint jelen esetben, akkor a hozzrendelt rszecskerendszer ezen tulajdonsgait fogja figyelembe venni. Ha tbb rszecskerendszert rendeltnk hozz, akkor mindegyik tulajdonsgt kln-kln figyelembe fogja venni. A birth size-ot lltsuk 15-re, a death size-ot pedig 25-re. Ez a kt paramter azt jelenti, hogy a keletkezsekor s elhalsakor mekkora legyen a fstrszecske mrete. A Default color-nl kapcsoljuk t ngy sznkomponensv.



A kvetkezõ sznbelltsokat hasznljuk (a sznek RGB-ben rtendõk):
Birth outher (keletkezskor a rszecske klsõ szne): 204, 204, 204
Birth inner (keletkezskor a rszecske belsõ szne): 77, 77, 77
Death outher (elhalskor a rszecske klsõ szne): 229, 229, 229
Death inner (elhalskor a rszecske belsõ szne): 102, 102, 102

A Default Composite-nl a tpust lltsuk alpha-ra s a Blur settings-t Strength Via Alpha-ra. Az Enviroment-be (Rendering/Enviroment) a httrsznt lltsuk fehrre (az ltalunk ksztett fst jobb lthatsga kedvrt). Mr csak egy fnyforrst s egy kamert kell ltrehozni. Hozzunk ltre (Create/Lights/UltraShock Lights) egy Ultralight-ot. Elõzetest lehet nzni a scene-rõl az UltraShock Helper Scene Preview gombja segtsgvel. Amit az Ultrashock Helper-be belltottunk azt el is menthetjk s knnyedn legkzelebb ms scene ksztse kzben nem kell bajldnunk a fst elksztsvel (ltalban a size paramtereket azrt clszer mindig jralltgatni). Ha most a Rendering/Render-rel renderelnnk akkor a kpen semmi sem ltszdna! Ezrt a videopost-ba kell renderelnnk, ha ltni is akarunk valamit. Az Add Scene Event-nl az ltalunk ltrehozott kamert lltsuk be (vagy amelyik nzõpontbl szeretnnk renderelni). Az Add Image Filter Event-nl az UltraShock Shader-t vlasszuk (ennek semmifle belltsi lehetõsge nincsen). Az Execute Sequence-nl pedig tudunk renderelni.

Forrsfile:
smoke.zip (8 KB)

Ultrashock bellts:
smoke.shk (2 KB)

Animci:
smoke.avi (360 KB)

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-