Csillagos httr
Morphy 2004.08.12. 16:56
Kt technika ll rendelkezsedre csillagos httr ksztshez.
A Video Post Starfield filternek hasznlata
A Stucco nevezetû procedural map hasznlata
Starfield filter
A Video Post-os megoldshoz elõszr is hozz ltre egy kamert, mindegy, hogy hova teszed, s hogy milyen irnyba. Ezutn nyitsd meg a Video Post-ot (a Rendering menben van). Adj a jelenethez egy scene event-et a gomb segtsgvel, majd vlaszd ki a Camera01 nzetet. Ezutn Add image filter event ( ). A megjelent listbl vlaszd ki a Starfield-et. Ezutn bkj a Setup-ra, ahol megjelennek a kivlasztott filter belltsi lehetõsgei. Ez az alapbellts most nagyon j lesz, nem is grcslnk vele tovbb.
 Ha ltni akarod az eredmnyt, akkor bkj a ikonra, csak arra figyelj, hogy ez alapbl animcit akar szmolni, ezrt a Time output-nl lltsd t Single-re. Ha ezt a megoldst vlasztod, ezek utn minden rendert a Video Post-bl kell elindtanod, ha a csillagos htteret is ltni akarod.
Procedural map
Ezeket a maptpusokat a MAX matematikai algoritmusokkal hozza ltre, ilyen mg pldul a Noise, a Cellular s a Marble is. Nyisd meg a Material Editor-t ( ). Itt Get material ( ), majd New, 3D Maps, s Stucco. Hogy rthetõbb legyen, itt egy kp:
Nevezd t Csillagok-k, hogy elklnljn teljesen. Ezt a ikon melletti szvegdobozban teheted meg. Ezutn egy kis lltgats kvetkezik:

A leglnyegesebb paramter itt a Size, amivel a csillagok mrett tudod lltani. Ha ez az rtk nem tetszik, akkor lltsd t kisebbre, nagyobbra, ahogy jl esik. Nagyszerû, mr megvan a httr, de hol? Ha renderingnl ltni is akarod, akkor menj a Rendering/Environment menbe, ahol bkj az Environment map alatti gombra. A megjelenõ ablakban vlaszd a Mtl. Editor-t (ezzel mondod meg neki, hogy a mapet az anyagszerkesztõbõl akarod vlasztani). Ha eddig minden jl ment, akkor meg is jelenik a "Csillagok (Stucco)" a listban. Na ezt vlaszd ki, majd az Instance tkletes lesz (a Copy egy sima msolatot hasznl, az Instance pedig kveti az anyagszerkesztõben vghezvitt vltozsokat a mapen, gy mindig azt hasznlja, ami ott van), s ksz is vagy.
Az ehhez a fejezethez tartoz file-ok: Eredmny stars.max
Vgl...
Habr a procedural mapeket knnyebb s knyelmesebb hasznlni, ksõbb valsznûleg a Video Post filtert fogod elõnyben rszesteni egy pr kellemes elõnye miatt: pl. ha a kamera mozog az ûrben, a csillagok elmosdnak, s ezt alapbl biztostja a Starfield filter. A msik, hogy mikor lencsecsillansokat ksztesz a nap szimullsa rdekben, gyis hasznlnod kell a Video Postot.
|