Csillagos háttér
Morphy 2004.08.12. 16:56
Két technika áll rendelkezésedre csillagos háttér készítéséhez.
A Video Post Starfield filterének használata
A Stucco nevezetû procedural map használata
Starfield filter
A Video Post-os megoldáshoz elõször is hozz létre egy kamerát, mindegy, hogy hova teszed, és hogy milyen irányba. Ezután nyitsd meg a Video Post-ot (a Rendering menüben van). Adj a jelenethez egy scene event-et a gomb segítségével, majd válaszd ki a Camera01 nézetet. Ezután Add image filter event (). A megjelent listából válaszd ki a Starfield-et. Ezután bökj a Setup-ra, ahol megjelennek a kiválasztott filter beállítási lehetõségei. Ez az alapbeállítás most nagyon jó lesz, nem is görcsölünk vele tovább.
Ha látni akarod az eredményt, akkor bökj a ikonra, csak arra figyelj, hogy ez alapból animációt akar számolni, ezért a Time output-nál állítsd át Single-re. Ha ezt a megoldást választod, ezek után minden rendert a Video Post-ból kell elindítanod, ha a csillagos hátteret is látni akarod.
Procedural map
Ezeket a maptípusokat a MAX matematikai algoritmusokkal hozza létre, ilyen még például a Noise, a Cellular és a Marble is. Nyisd meg a Material Editor-t (). Itt Get material (), majd New, 3D Maps, és Stucco. Hogy érthetõbb legyen, itt egy kép:
Nevezd át Csillagok-ká, hogy elkülönüljön teljesen. Ezt a ikon melletti szövegdobozban teheted meg. Ezután egy kis állítgatás következik:
A leglényegesebb paraméter itt a Size, amivel a csillagok méretét tudod állítani. Ha ez az érték nem tetszik, akkor állítsd át kisebbre, nagyobbra, ahogy jól esik. Nagyszerû, már megvan a háttér, de hol? Ha renderingnél látni is akarod, akkor menj a Rendering/Environment menübe, ahol bökj az Environment map alatti gombra. A megjelenõ ablakban válaszd a Mtl. Editor-t (ezzel mondod meg neki, hogy a mapet az anyagszerkesztõbõl akarod választani). Ha eddig minden jól ment, akkor meg is jelenik a "Csillagok (Stucco)" a listában. Na ezt válaszd ki, majd az Instance tökéletes lesz (a Copy egy sima másolatot használ, az Instance pedig követi az anyagszerkesztõben véghezvitt változásokat a mapen, így mindig azt használja, ami ott van), és kész is vagy.
Az ehhez a fejezethez tartozó file-ok: Eredmény stars.max
Végül...
Habár a procedural mapeket könnyebb és kényelmesebb használni, késõbb valószínûleg a Video Post filterét fogod elõnyben részesíteni egy pár kellemes elõnye miatt: pl. ha a kamera mozog az ûrben, a csillagok elmosódnak, és ezt alapból biztosítja a Starfield filter. A másik, hogy mikor lencsecsillanásokat készítesz a nap szimulálása érdekében, úgyis használnod kell a Video Postot.
|