Bolygk ksztse
Morphy 2004.08.12. 17:00
Most pedig bolygkat fogunk kszteni. A bolygk egyszerûnek nznek ki, de van pr dolog, amit j, ha megjegyzel, ha lethûbb bolygkat akarsz. Pldul amikor fnnyel ltsz el egy ûrjelenetet, ne vilgtsd meg azt a rszt a bolygnak, ahol a napod nem rhetn. Mg lethûbb a bolygd, ha adsz neki egy atmoszfrt is. Nos, akkor csapjunk a bolygk kz!
Az elõzõ, napos scene-t folytatjuk. Kszts a napod mell egy 8 szegmenses GeoSphere-t, s kapcsold be a Generate mapping coord.-od. Neve legyen pl. Bolygo. n gy helyeztem el õket, hogy a bal oldalt egy kicsit megvilgtsa.
Nyisd meg a Material editor-t, s a Diffuse map-nek adj valami bolygfelszn kinzetû mapet, mondjuk a map.zip-ben levõ Jupiter j lesz, ha ms nincs. Ezutn msold le a Bump-hoz is, vlaszd a Copy-t, majd adj neki egy 50-es rtket. Ezt az anyagot add r a gmbre. Ha megnyomod a gombot a mapnl, akkor lthatod szerkeszts kzben is az objektumon. Akkor most van egy Jupiter maped a Diffuse s a Bump (ettõl egyenetlennek nz ki a felszn a kp mintja alapjn) helyeken. Vissza a bolyghoz. Bkjl r a jobb gombbal, majd ott vlaszd ki a Properties-t. Itt a G-Buffer Object Channel-t lltsd 1-re.
Hvd be a Video Post-ot. Eddig megvan mr a kamera s a Lens Effect. Kattints kettõt a Lens Effect Flare-re, majd ne lpj be a belltsokhoz, hanem ott lejjebb kapcsold ki az Enabled-et. Ez arra lesz j, hogy a majdani glow prbarendereknl nem kell kivrni ezt az effektet. Bkj r az Add Image Filter Event-re s vlaszd ki a Lens Effect Glow-t. Menj a belltsaihoz. lltsd t az Object ID-t 1-re (alapbl azon van). Ezzel mondod meg neki, hogy az 1-es G-Channel-û gmbre akarod radni. A Filter rsz alatt bkj a Perimeter Alpha rdigombra, aminek hatsra csak a klsõ rsz pilcsol, prblvn szimullni a lgkrt. Ezutn bkj a Preferences flre, ahol az Effects size-ot lltsd 7-re, a Color intensity-t pedig 70-re. Ha valami nem jl nz ki, ksrletezz e kettõ lltgatsval. Mr csak vissza kell lltani a Flare-t, hogy ltszdjon s mris mehet.
A fejezethez tartoz file: bolygo.max
Vgl...
Ez egy egyszerû mdja a bolygksztsnek. Hasznlhatod a naprendszernk bolygirl kszlt fotkat, alkalmazol r egy kis RGB Tint-et s mris szp idegen vilgokat tudsz kszteni. Az Omni Light-od Multiplier-t egy csppet lehet nagyobbra is venni, ha alig lthat a bolyg (elvgre mirt csinltuk, ha nem ltszik?).

|