Bolygók készítése
Morphy 2004.08.12. 17:00
Most pedig bolygókat fogunk készíteni. A bolygók egyszerûnek néznek ki, de van pár dolog, amit jó, ha megjegyzel, ha élethûbb bolygókat akarsz. Például amikor fénnyel látsz el egy ûrjelenetet, ne világítsd meg azt a részét a bolygónak, ahol a napod nem érhetné. Még élethûbb a bolygód, ha adsz neki egy atmoszférát is. Nos, akkor csapjunk a bolygók közé!
Az elõzõ, napos scene-t folytatjuk. Készíts a napod mellé egy 8 szegmenses GeoSphere-t, és kapcsold be a Generate mapping coord.-od. Neve legyen pl. Bolygo. Én úgy helyeztem el õket, hogy a bal oldalát egy kicsit megvilágítsa.
Nyisd meg a Material editor-t, és a Diffuse map-nek adj valami bolygófelszín kinézetû mapet, mondjuk a map.zip-ben levõ Jupiter jó lesz, ha más nincs. Ezután másold le a Bump-hoz is, válaszd a Copy-t, majd adj neki egy 50-es értéket. Ezt az anyagot add rá a gömbre. Ha megnyomod a gombot a mapnél, akkor láthatod szerkesztés közben is az objektumon. Akkor most van egy Jupiter maped a Diffuse és a Bump (ettõl egyenetlennek néz ki a felszín a kép mintája alapján) helyeken. Vissza a bolygóhoz. Bökjél rá a jobb gombbal, majd ott válaszd ki a Properties-t. Itt a G-Buffer Object Channel-t állítsd 1-re.
Hívd be a Video Post-ot. Eddig megvan már a kamera és a Lens Effect. Kattints kettõt a Lens Effect Flare-re, majd ne lépj be a beállításokhoz, hanem ott lejjebb kapcsold ki az Enabled-et. Ez arra lesz jó, hogy a majdani glow próbarendereknél nem kell kivárni ezt az effektet. Bökj rá az Add Image Filter Event-re és válaszd ki a Lens Effect Glow-t. Menj a beállításaihoz. Állítsd át az Object ID-t 1-re (alapból azon van). Ezzel mondod meg neki, hogy az 1-es G-Channel-û gömbre akarod ráadni. A Filter rész alatt bökj a Perimeter Alpha rádiógombra, aminek hatására csak a külsõ rész pilácsol, próbálván szimulálni a légkört. Ezután bökj a Preferences fülre, ahol az Effects size-ot állítsd 7-re, a Color intensity-t pedig 70-re. Ha valami nem jól néz ki, kísérletezz e kettõ állítgatásával. Már csak vissza kell állítani a Flare-t, hogy látszódjon és máris mehet.
A fejezethez tartozó file: bolygo.max
Végül...
Ez egy egyszerû módja a bolygókészítésnek. Használhatod a naprendszerünk bolygóiról készült fotókat, alkalmazol rá egy kis RGB Tint-et és máris szép idegen világokat tudsz készíteni. Az Omni Light-od Multiplier-ét egy csöppet lehet nagyobbra is venni, ha alig látható a bolygó (elvégre miért csináltuk, ha nem látszik?).
|