Holdfelszín
Morphy 2004.08.12. 17:02
A holdfelszín tipikusan köves, göröngyös, kráteres, egyenetlen felszín. A most következõ holdunk nagyjából megfelel majd ezeknek a követelményeknek. A holdak egy nagyobb bolygó gravitációs mezejébe estek, ezért keringenek azok körül. Mivel az ûr hatalmas és ismeretlen (még :-)), teljes szabadságban szárnyalhat képzeletünk. Most egy konkrétabb hold következik, a Jupiter bolygó Európa nevezetû holdja, melyet úgy tudjuk, hogy jégbõl van. Éppen ezért a címmel semmi kapcsolata nincs, de hát nem tehetek róla, hogy nem oda küldték Armstrongékat :-).
A holdon állva
Az elõzõ, bolygófelszínes munkádra van szükség kiindulásnak. Ezután készíts egy Grid primitívet a kamera elé talaj gyanánt. Ja, igen. Hiába keresed, nem találsz ilyet az alap pluginek között. Az itt levõ free pluginnal viszont már könnyebb lesz. A .dlo-t másold be a Plugins könyvtárba, majd indítsd (újra) a MAX-ot. Ha minden jól ment, akkor megtalálod a Create/Geometry/Charityware Primitives/Grid alatt. Ha esetleg nincs kedved ezt használni, használhatsz Patch Grid-et is, de ez több memóriát eszik. Vissza a gridhez! Mindkét szegmensnek adj 75-ös értéket, a hosszaknak pedig 100-at. Valahogy így helyezd el a gridet, ahogy az ábrán látható. Most adj a gridre egy Noise Modifiert, amivel egyenetlenné tesszük a felszínt. A Noise paraméterei a következõ ábra szerint állítandók. Jön az anyag. Nyisd meg a Material Editor-t és csinálj egy másolatot a Jupiteres anyagról egy másik helyre, és adj neki nevet, kereszteljük el Europa névre. Elõször is a Shading-et állítsd Phong-ra. A Specular-t állítsd valamilyen nagyon világos sárgára (nálam RGB-ben: 246, 250, 189), világosabbra, mint az ábrán. Ugyanis ahol fény éri az objektumot, ott ilyen szín fog látszódni, keveredve a többi összetevõvel. A Shininess legyen 71, a Shin. Strength 83. A Bump értékét csökkentsd 20-ra. Másold át a Bump-tól a Jupiter mapet a Shininess-hez, és válaszd az Instance-t. A Shininess értéke itt legyen 23. |
|
|
A Diffuse mapnek állíts be egy Planet map típust. Valami hasonló értékeket és színeket állíts be, mint az alábbi képen. Végül add rá az anyagot a gridre, és renderelj egyet. Valami hasonlót kapsz (remélem :-)): |
|
|
A fejezethez tartozó file: hold.max
Végül...
Egy gyors és egyszerû módszer leírását olvashattad holdfelszín készítéséhez. Remélem sikerült, és tetszik a végeredmény.
|