stks
Morphy 2004.08.12. 17:05
Az elz rszekben megtudhattuk hogyan is pl fel egy aszteroida. Nade akkor tegyk mr lethbb.
Az stks farka
Elõszr is szksged lesz a Particles+ nevezetû pluginre. Ezt mindenkpp installlnod kell, mielõtt elkezded. Ez a legalkalmasabb az stks effekt elksztsre. Ez a kis lers az elõzõre fog plni, gy nem rt azt sem tnzni. Mg az stkskbõl is tbbfle van, gy ez is csak egy irnyad kinzetû alkots lesz. Tulajdonkppen ezek a vgzõdsek klnbzõ gzok, amelyek a nap energijtl trnek ki az stksbõl.
A farok elksztse
Elõszr is, nyisd meg az elõzõ mûvedet tartalmaz llomnyt. Bkj az aszteroidra, s mris nevezd t Ustokos-re. Menj a 0. kpkockba, s ott prbld nagyjbl gmb alakra sszehozni a Non Uniform Scale-lel. Valsznûleg el kell ehhez forgatnod, nem baj, tedd azt nyugodtan. Szksged lehet tbb nzetbõl vgrehajtani, hogy nagyjbl gmb alakot kapj. Miutn sikerlt, kszts egy Spherical Particles+ emittert. Nevezd t az emittert Farok A-ra. A Length s Width legyen egyarnt 100 (ezt legalul tallod az Emitter rsz alatt). Ezutn ksd az emittert a kavicsodhoz a ikon segtsgvel (figyelj r, hogy az emittert ksd az objektumhoz, ne pedig fordtva!). Kszts egy msolatot az emitterrõl (Shift+klikkel, majd Copy-t vlaszd. Ez akkor jn be, ha a hrom ikon kzl valamelyik aktv: ). Az albbi mdostsok legyenek:
Farok A
Viewport Count: 1000
Render Count: 2000
Particle Size: 1
Render: Triangle
Speed: 0
Variation: 1
Life: 500 |
Farok B
Viewport Count: 1000
Render Count: 10,000
Particle Size: 1
Render: Triangle
Speed: 0
Variation: 3
Life: 500 |
Ebben a pldban a Life 500, mert azt akarjuk, hogy vgig ltszdjon a farok. Ha azt akarod, hogy eltûnjn, rj be ennek egy kisebb rtket, pldul 100-at. Vlaszd ki az stkst, s lltsd t a G-Channel-t 1-re. Jobb klikk a Farok A-ra is, ahol a Motion Blur legyen Image s 50 rtkû, s mg ugyanitt lltsd t a G-Channelt 2-re. A Farok B G-Channel-je legyen 3, de itt ne llts be elmosst (Blur).
Mielõtt tovbbmennl, menj a 100. kpkockba, s ott lltsd gy a kamert, hogy majd a Video Post-ban jobban lehessen ltni mindent.
A farok anyaga
Nyisd meg a Material Editor-t, s vlassz egy szabad helyet. Az Ambient s a Diffuse legyen fehr. Nevezd is t ezt az anyagot Farok anyag-ra, majd add r mindkt Farokra. Lpj t a Video Postba, ahol mr kell lennie egy kamernak s egy Starfield-nek. Adj mg 3 Glow Effect-et a jelenethez, amiket nevezz el Ustokos Glow, Farok A Glow, illetve Farok B Glow nevûekre (a Label melletti mezõben). A scenenek gy kell kinznie, ne vlassz ki semmit, mikor j filtert adsz hozz.
Lpj be az egyes effektek belltsaihoz, s vgezd el az albbiakat:
Ustokos Glow
Properties
Object ID: 1
Preferences
Effect: Size=5 Color: User=RGB: 97, 142, 255 Intensity=30 |
Farok A Glow
Properties
Object ID: 2
Preferences
Effect: Size=4 Color: Gradient
Gradients
A Radial Color jobb oldali "peckre" jobb klikk, majd lltsd be a szn helyett a 0, 102, 255 rtkû sznt.
Inferno
Motion=2 Red/Green/Blue: bekapcsolni mindet. Size=15 Speed=0 |
Farok B Glow
Properties
Object ID: 3
Preferences
Effect: Size=1 Color: Gradient
Gradients
A Radial Color jobb oldali "peckre" jobb klikk, majd lltsd be a szn helyett a 63, 54, 255 rtkû sznt.
Inferno
Motion=2 Red/Green/Blue: bekapcsolni mindet. Size=5 Speed=0 |
stks animlsa
Tulajdonkppen kszen van. Mr csak ki kell menteni az animot, amit a Video Post-ban kell leszmoltatnod. ppen ezrt a ikonnal adj mg egy esemnyt a scenehez, ahol bellthatod a menteni kvnt file formtumt, nevt stb. Hogy feldobd az animot, animlhatod mg a kamert is, vagy csak hagyd treplni a kamera elõtt, vagy a kamert odavezeti egy msik ûrobjektumhoz. A lehetõsgek szinte vgtelenek. Az albbi tallhat .max file-ban egy kicsit ms van, de nem szmot tevõ, csak gy taln egsz jl nz ki. Csak a rszecskk Life-ja, a kameramozgs vltozott, s 300 kpkockra redukltam a hosszt.
Az idetartoz pldafile: ustokos.max
A vgeredmny: space.avi (360 KB)
Vgl...
Vgl sikerlt sszehozni egy egsz j kis stkst. Persze egy halom paramter megvltoztatsa rdekes eredmnyeket adhat. Csak nhny, amivel rdemes prblkozni: az stks farknak a szne, sûrûsge, sebessge, mozgsa, textrja stb. Kellemes prblkozst!
|