Üstökös
Morphy 2004.08.12. 17:05
Az előző részekben megtudhattuk hogyan is épül fel egy aszteroida. Nade akkor tegyük már élethűbbé.
Az üstökös farka
Elõször is szükséged lesz a Particles+ nevezetû pluginre. Ezt mindenképp installálnod kell, mielõtt elkezded. Ez a legalkalmasabb az üstökös effekt elkészítésére. Ez a kis leírás az elõzõre fog épülni, így nem árt azt sem átnézni. Még az üstökösökbõl is többféle van, így ez is csak egy irányadó kinézetû alkotás lesz. Tulajdonképpen ezek a végzõdések különbözõ gázok, amelyek a nap energiájától törnek ki az üstökösbõl.
A farok elkészítése
Elõször is, nyisd meg az elõzõ mûvedet tartalmazó állományt. Bökj az aszteroidára, s máris nevezd át Ustokos-re. Menj a0. képkockába, és ott próbáld nagyjából gömb alakúra összehozni a Non Uniform Scale-lel. Valószínûleg el kell ehhez forgatnod, nem baj, tedd azt nyugodtan. Szükséged lehet több nézetbõl végrehajtani, hogy nagyjából gömb alakot kapj. Miután sikerült, készíts egy Spherical Particles+ emittert. Nevezd át az emittert Farok A-ra. A Length és Width legyen egyaránt 100 (ezt legalul találod az Emitter rész alatt). Ezután kösd az emittert a kavicsodhoz a ikon segítségével (figyelj rá, hogy az emittert kösd az objektumhoz, ne pedig fordítva!). Készíts egy másolatot az emitterrõl (Shift+klikkel, majd Copy-t válaszd. Ez akkor jön be, ha a három ikon közül valamelyik aktív: ). Az alábbi módosítások legyenek:
Farok A
Viewport Count: 1000
Render Count: 2000
Particle Size: 1
Render: Triangle
Speed: 0
Variation: 1
Life: 500 |
Farok B
Viewport Count: 1000
Render Count: 10,000
Particle Size: 1
Render: Triangle
Speed: 0
Variation: 3
Life: 500 |
Ebben a példában a Life 500, mert azt akarjuk, hogy végig látszódjon a farok. Ha azt akarod, hogy eltûnjön, írj be ennek egy kisebb értéket, például 100-at. Válaszd ki az üstököst, és állítsd át a G-Channel-t 1-re. Jobb klikk a Farok A-ra is, ahol a Motion Blur legyen Image és 50 értékû, és még ugyanitt állítsd át a G-Channelt 2-re. A Farok B G-Channel-je legyen 3, de itt ne állíts be elmosást (Blur).
Mielõtt továbbmennél, menj a 100. képkockába, és ott állítsd úgy a kamerát, hogy majd a Video Post-ban jobban lehessen látni mindent.
A farok anyaga
Nyisd meg a Material Editor-t, és válassz egy szabad helyet. Az Ambient és a Diffuse legyen fehér. Nevezd is át ezt az anyagot Farok anyag-ra, majd add rá mindkét Farokra. Lépj át a Video Postba, ahol már kell lennie egy kamerának és egy Starfield-nek. Adj még 3 Glow Effect-et a jelenethez, amiket nevezz el Ustokos Glow, Farok A Glow, illetve Farok B Glow nevûekre (a Label melletti mezõben). A scenenek így kell kinéznie, ne válassz ki semmit, mikor új filtert adsz hozzá.
Lépj be az egyes effektek beállításaihoz, és végezd el az alábbiakat:
Ustokos Glow
Properties
Object ID: 1
Preferences
Effect: Size=5 Color: User=RGB: 97, 142, 255 Intensity=30 |
Farok A Glow
Properties
Object ID: 2
Preferences
Effect: Size=4 Color: Gradient
Gradients
A Radial Color jobb oldali "peckére" jobb klikk, majd állítsd be a szín helyett a 0, 102, 255 értékû színt.
Inferno
Motion=2 Red/Green/Blue: bekapcsolni mindet. Size=15 Speed=0 |
Farok B Glow
Properties
Object ID: 3
Preferences
Effect: Size=1 Color: Gradient
Gradients
A Radial Color jobb oldali "peckére" jobb klikk, majd állítsd be a szín helyett a 63, 54, 255 értékû színt.
Inferno
Motion=2 Red/Green/Blue: bekapcsolni mindet. Size=5 Speed=0 |
Üstökös animálása
Tulajdonképpen készen van. Már csak ki kell menteni az animot, amit a Video Post-ban kell leszámoltatnod. Éppen ezért a ikonnal adj még egy eseményt a scenehez, ahol beállíthatod a menteni kívánt file formátumát, nevét stb. Hogy feldobd az animot, animálhatod még a kamerát is, vagy csak hagyd átrepülni a kamera elõtt, vagy a kamerát odavezeti egy másik ûrobjektumhoz. A lehetõségek szinte végtelenek. Az alábbi található .max file-ban egy kicsit más van, de nem számot tevõ, csak így talán egész jól néz ki. Csak a részecskék Life-ja, a kameramozgás változott, és 300 képkockára redukáltam a hosszt.
Az idetartozó példafile: ustokos.max
A végeredmény: space.avi (360 KB)
Végül...
Végül sikerült összehozni egy egész jó kis üstököst. Persze egy halom paraméter megváltoztatása érdekes eredményeket adhat. Csak néhány, amivel érdemes próbálkozni: az üstökös farkának a színe, sûrûsége, sebessége, mozgása, textúrája stb. Kellemes próbálkozást!
|