Skylight - CSG Server - Üveg anyag - HDRI
Kange 2004.08.12. 17:13
Kange írása segítségével fotorealisztikus üveg tárgyat készíthetünk Brazillal skylight, HDRI és CSG Server használatával.
Skylight - CSG Server - Üveg anyag - HDRI Hogy mik is ezek? Nos... A "Sky Light"-al az égbolt fényét szimulálhatjuk, ami egy nagyon homogén fényforrás, míg a CSG Serverrel egy végtelen nagyságú talapzatot hozhatunk létre.
Kezdjük
|
Elõszõr is hozzunk létre egy "Teapot"-ot, valamint egy gömböt.
Helyezzük el õket egymás mellé. |
|
Most létrehozzuk a CSG-t.
Nyisd meg a "Rendert"-t. Ott legalúl keresd meg a "CSG Server" menüt, és itt jelöld be az "Enable" kapcsolót.
Adj a "Base Color"-nak egy színt. Ez lesz a talapzat színe. Mondjuk legyen zöld. RGB: 0;255;0; |
Sky Light
|
Nyisd meg ismét a "Render"-t, azon belül a "Luma Server"-t.
Itt a "Direct Illumination" rublikában jelöld be a "Sky Light" négyzetet. Most lejjebb aktívvá vált a "Global Illumination" és a "Sky Light".
A "Global Illumination" belül a "Sampling Control" "View Rate" értékét növeld meg 20-ra, ezzel szebb megvilágítást kapsz. Minél nagyobb, annál jobb!
A "Sky Light" színét változtasd meg világosabbra! Pl. RGB: 223;231;243; És készen is vagyunk! |
Üveg
|
Nyisd meg a "Material Editor"-t. Válasz ki egy üres helyet, és klikkelj a "Standard" gombra. A megjelenõ listából válaszd ki a "Brazil Glass"-t.
Ha színtelen üveget akarsz, akkor ne változtass semmin se, csak "húzd rá a textúrát a "Teapot"-ra. Azonban úgy gondolom, hogy színes legyen ez az üveg! Erre való az "Absorption"! Jelöld be az "Absorption" alatt az "Enable" négyzetet, és "Color"-nak adj mondjuk egy kéket: RGB: 149;154;255;
Ha azt is akarod, hogy az üveg szétszórja a fényt, akkor a "Dispersion" alatti "Enable" négyzetet is jelöld be. Ez jelentõsen megnöveli a renderidõt! |
HDRI - High Dynamic Range Image
|
Csináljunk a gömbnek és a talpazatnak egy-egy tükrözõdõ textúrát, hogy lássuk majd a HDRI-t.
Nyisd meg a "Material Editor"-t. Klikk egy új helyre, aztán a "Standard" gombra, és válaszd ki a menübõl a "Brazil Basic Mtl"-t. Adjál "Diffuse" színnek egy színt: RGB: 245;236;0; A "Reflect" melletti négyzetben klikkelj a pipára, hogy eltûnjön, és a 0 értéket növeld meg 25-re.
Másold le ezt a textúrát, csak a "Diffuse" legyen zöld /RGB: 0;255;0;/, és a "Reflect" pedig 10. Nyisd meg a "Render"-t, és húzd át ezt a textúrát a "CSG Server" "Material" melletti üres helyre.
Rendereld le a képet. |
|
Keress egy üres textúra helyet, klikk a "Diffuse" melletti üres helyre, a megjelenõ menübõl válaszd ki a "Bitmap"-ot. A file típus legyen "Radience Image File", és válazd ki az "uffizi.hdr"-t, és kilkk a "Setup"-ra. Ha nincs meg, innen letöltheted.
Itt a "White Point" "Linear" értékét addig érdemes növelni, amíg a csúszka el nem éri a görbe jobb oldalát. Ennél a HDRI-nél ez kb. 2,5-nél van. Ezután "Ok" és "Megnyit". |
|
Ezután lépjünk be a Bitmap paramétereibe, és legalúl az "Output" alatt az "RGB Level" értékét növeljük meg annyira, mint amennyire az elõbb növeltük a megnyitásnál a "White Point" értékét, azaz 2,5-re. |
|
Most fogjuk, és ezt a "Bitmap" slot-ot másoljuk, rakjuk ki egy üres helyre. Így ott csak a kép paraméterei lesznek.
Ezek a paraméterek közül most minket a "Coordinates" rész alatti érdekel. Itt jelöljük be az "Environ"-t, és a listából válaszzuk ki a "Spherical Environment"-t. |
Most válaszút elött vagyunk. Két lehetõség van. Az egyik az, hogy a HDRI, azaz a környezet képe látható lesz a kamerával is. Míg a másik lehetõség az, hogy a HDRI csak a tükrözõdõ felületeken látszódik. Az elsõ az egyszerûbb, ott csak be kell másolnunk ezt a materialt a "Rendering->Environment" menü alatti "Environment Map" helyére.
A másik megoldása az, hogy az összes Brazil materialnak van egy "Environment" map helye. Igen, jól gondoljátok, egyszerûen az összes használt material-nál be kell ide másolni a már elkészített materialunkat.
Ha mindent jól csináltál, akkor valami hasonlót kell kapnod:
Megjegyzés
Remélem jól és érthetõen fogalmaztam. Ha valami nem világos, nyugodtan írj! Elnézést a fogalmzási hibákért, de törött kézzel és éjszaka csináltam... The MAX will be with You!
|