dimenzio
Men
 
Tutorial
 
Szmll
Induls: 2004-06-14
 
Final render
Final render : Skylight - CSG Server - veg anyag - HDRI

Skylight - CSG Server - veg anyag - HDRI

Kange  2004.08.12. 17:13

Kange rsa segtsgvel fotorealisztikus veg trgyat kszthetnk Brazillal skylight, HDRI s CSG Server hasznlatval.

Skylight - CSG Server - veg anyag - HDRI

Hogy mik is ezek? Nos... A "Sky Light"-al az gbolt fnyt szimullhatjuk, ami egy nagyon homogn fnyforrs, mg a CSG Serverrel egy vgtelen nagysg talapzatot hozhatunk ltre.

Kezdjk


Elõszõr is hozzunk ltre egy "Teapot"-ot, valamint egy gmbt.

Helyezzk el õket egyms mell.


Most ltrehozzuk a CSG-t.

Nyisd meg a "Rendert"-t. Ott legall keresd meg a "CSG Server" ment, s itt jelld be az "Enable" kapcsolt.

Adj a "Base Color"-nak egy sznt. Ez lesz a talapzat szne. Mondjuk legyen zld. RGB: 0;255;0;


Sky Light

Nyisd meg ismt a "Render"-t, azon bell a "Luma Server"-t.

Itt a "Direct Illumination" rublikban jelld be a "Sky Light" ngyzetet. Most lejjebb aktvv vlt a "Global Illumination" s a "Sky Light".

A "Global Illumination" bell a "Sampling Control" "View Rate" rtkt nveld meg 20-ra, ezzel szebb megvilgtst kapsz. Minl nagyobb, annl jobb!

A "Sky Light" sznt vltoztasd meg vilgosabbra! Pl. RGB: 223;231;243; s kszen is vagyunk!


veg

Nyisd meg a "Material Editor"-t. Vlasz ki egy res helyet, s klikkelj a "Standard" gombra. A megjelenõ listbl vlaszd ki a "Brazil Glass"-t.

Ha szntelen veget akarsz, akkor ne vltoztass semmin se, csak "hzd r a textrt a "Teapot"-ra. Azonban gy gondolom, hogy sznes legyen ez az veg! Erre val az "Absorption"! Jelld be az "Absorption" alatt az "Enable" ngyzetet, s "Color"-nak adj mondjuk egy kket: RGB: 149;154;255;

Ha azt is akarod, hogy az veg sztszrja a fnyt, akkor a "Dispersion" alatti "Enable" ngyzetet is jelld be. Ez jelentõsen megnveli a renderidõt!


HDRI - High Dynamic Range Image

Csinljunk a gmbnek s a talpazatnak egy-egy tkrzõdõ textrt, hogy lssuk majd a HDRI-t.

Nyisd meg a "Material Editor"-t. Klikk egy j helyre, aztn a "Standard" gombra, s vlaszd ki a menbõl a "Brazil Basic Mtl"-t. Adjl "Diffuse" sznnek egy sznt: RGB: 245;236;0; A "Reflect" melletti ngyzetben klikkelj a pipra, hogy eltûnjn, s a 0 rtket nveld meg 25-re.

Msold le ezt a textrt, csak a "Diffuse" legyen zld /RGB: 0;255;0;/, s a "Reflect" pedig 10. Nyisd meg a "Render"-t, s hzd t ezt a textrt a "CSG Server" "Material" melletti res helyre.

Rendereld le a kpet.


Keress egy res textra helyet, klikk a "Diffuse" melletti res helyre, a megjelenõ menbõl vlaszd ki a "Bitmap"-ot. A file tpus legyen "Radience Image File", s vlazd ki az "uffizi.hdr"-t, s kilkk a "Setup"-ra. Ha nincs meg, innen letltheted.

Itt a "White Point" "Linear" rtkt addig rdemes nvelni, amg a csszka el nem ri a grbe jobb oldalt. Ennl a HDRI-nl ez kb. 2,5-nl van. Ezutn "Ok" s "Megnyit".


Ezutn lpjnk be a Bitmap paramtereibe, s legall az "Output" alatt az "RGB Level" rtkt nveljk meg annyira, mint amennyire az elõbb nveltk a megnyitsnl a "White Point" rtkt, azaz 2,5-re.


Most fogjuk, s ezt a "Bitmap" slot-ot msoljuk, rakjuk ki egy res helyre. gy ott csak a kp paramterei lesznek.

Ezek a paramterek kzl most minket a "Coordinates" rsz alatti rdekel. Itt jelljk be az "Environ"-t, s a listbl vlaszzuk ki a "Spherical Environment"-t.


Most vlaszt eltt vagyunk. Kt lehetõsg van. Az egyik az, hogy a HDRI, azaz a krnyezet kpe lthat lesz a kamerval is. Mg a msik lehetõsg az, hogy a HDRI csak a tkrzõdõ felleteken ltszdik. Az elsõ az egyszerûbb, ott csak be kell msolnunk ezt a materialt a "Rendering->Environment" men alatti "Environment Map" helyre.

A msik megoldsa az, hogy az sszes Brazil materialnak van egy "Environment" map helye. Igen, jl gondoljtok, egyszerûen az sszes hasznlt material-nl be kell ide msolni a mr elksztett materialunkat.

Ha mindent jl csinltl, akkor valami hasonlt kell kapnod:





Megjegyzs

Remlem jl s rthetõen fogalmaztam. Ha valami nem vilgos, nyugodtan rj!
Elnzst a fogalmzsi hibkrt, de trtt kzzel s jszaka csinltam...
The MAX will be with You!

 

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-