dimenzio
Menü
 
Tutorial
 
Számláló
Indulás: 2004-06-14
 
3d Max Plugin
3d Max Plugin : Clothreyes

Clothreyes

Matusik Szilárd  2004.08.12. 17:16

Nos, készítsünk egy terítöt mely ráesik az asztallra (téglatestre) és a lelógó részei meggyurodnek. Elsonek is csinálj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) kétszer akkora hosszal és szélességgel ,mint a téglatest ,és helyezd el valamennyivel felette. A hexagons értékét állítsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re.

 

golyo AVI (381 kB) golyo MAX (73 kB)
kugli AVI (121 kB) kugli MAX (155 kB)
terítö AVI (237 kB) terítö MAX (46 kB)
zászló AVI (120 kB)

zászló MAX (47 kB)

 

A plugin 2 részbõl áll. Az egyik a Create/Geometry/Rem primitives panelon található hexamesh ,mellyel magát a modellezni kivánt felületet lehet létrehozni (módosító nélkül egy téglalap) ,a másik része pedig egy módosító ,mely a Modify panel More gombja alatt rejtõzik. Ezt a módosítót azokhoz a testekhez kell hozzáadni (összes test egyszerre legyen kijelölve) amelyek szeretnénk ,hogy szerepeljenek a szimulációban. És akkor most nézzünk néhány példát:

Nos, készítsünk egy terítõt mely ráesik az asztallra (téglatestre) és a lelógó részei meggyûrõdnek. Elsõnek is csinálj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) kétszer akkora hosszal és szélességgel ,mint a téglatest ,és helyezd el valamennyivel felette. A hexagons értékét állítsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re. Jelöld ki mind a kettõt és alkalmazz rájuk egy Clothreyes módosítót (Modify panel / more gomb). Ezután kattints a Make scene gombra ,adj neki egy nevet ,és nyomj entert. Kattints a Make Fabric gombra. Ekkor megkérdezi ,hogy a hexamesh-t átalakítsa-e fabric object-é. Válaszolj igent. Ezután megjelenik egy Fabric Parameters panel ,ahol ne változtass semmin ,hanem nyomd meg az ok gombot. A boxnál is rákérdez ,hogy fabric object legyen-e ,de itt válaszolj nemmel. Nyomd meg a Start Calculation gombot és a gép kiszámolja a jelenetet ,amit utána megnézhetsz ha elindítod az animáció lejátszasát.

A második feladatban egy zászlót fogunk készíteni mely a szél erõsségének függvényében ide-oda fog lengedezni.Elsõnek is csinálj egy hosszú ,vékony hengert,ami a zászlórúd szerepét fogja betölteni. Ezután készíts egy hexamesh-t 8-as hexagons számmal és 0.11-es randomness -sel. Helyezd a rúd közelébe ,a képen látható módon ,de vigyázz ,hogy ne érjen hozzá ,mert akkor a szimuláció számolásakor hibauzenetet fogsz kapni. Ezt úgy lehet kiküszöbõlni ,hogy a rúd helyett bármilyen más testet hozol létre (ami csak fixálásra kell ,lásd késõbb) és azzal csinálod meg a szimulációt ,kihagyva a hengert ,majd ezt a tárgyat rejtetté teszed ,és a clothreyes modifyben nem szerepelt rudat a zászlóhoz igazítod ,akár hozzá is érhet ,hisz ez nem szerepel a szimulációban. Ezután rendelj a hexameshez egy uwv mapping módosítót (ja ezt az elõzõ példánál is meg kell tenned ,ha texturázni akarod a terítõt) ,mert különben nem lesz tökéletes rajta a mapping. Válaszd ki mind a kettõt és alkalmazz rájuk egy clothreyes modify-t. Kattints a make scene gombra és adj neki egy nevet ,majd válaszd ki a hexamesht. Kattints a make fabric gombra. Mégkérdezi ,hogy fabric object-é alakítsa-e. Válaszólj igennel. Ezután megjelenik egy panel ,ahol a következõket állítsd be. Air friction: 40 ,a rigidity és a tearable -t kapcsold ki. A többit ne bántsd. Majd kattints az ok -ra. A szél paramétereit tetszõlegesen állítsd be. pl: wind wector x=100 y=200 z=0 random=1,0. Most be kell állítani ,hogy ne fújja el a szél az egész zászlót ,hanem csak lengesse. Nyomd meg a Sub-Object gombot. Igy most a hexamesh vertexeit is látod. Válaszd ki a rúdhoz legközelebb álló függõleges vertex sort (ezek lesznek lefixálva) majd nyomd meg a make group kapcsolót és adj neki egy nevet. Nyomd meg a fix group to object -et ,válaszd ki a rudat és kattints a fix gombra. Ezzel a hexamesh szélsõ vertexeit a rúdhoz rögzítetted ,így a szél nem fogja elfújni azt. Kapcsold vissza a Sub-Object kapcsolót ,majd nyomd meg a start calculation gombot és kész is a zászló.

Következõnek egy golyót ejtünk rá egy kifeszített ruhára ,amirõl az visszapattan. Elõszõr is készíts egy 200*200-as hexamesht ,majd csinálj egy geosphere-t 10-es sugárral ,és helyezd el a hexamesh fölé. A geosphere jobb mint a síma sphere ,mert jobb a geometriája. Ezután csinálj egy kis box-ot is és helyezd el akárhova ,adatatai lényegtelenek ,mert csak fixálásra használjuk az animációban. Dummy object-el nem lehet helyettesíteni ,mert arra nem lehet Clothreyes módosítót alkalmazzni. Ezt a box-ot viszont láthatattlanná lehet tenni (display panel ,hide selected gomb).
Jelöld ki az összes object-et és alkallmazz rájuk egy clothreyes módosítót. Kattints a Make scene gombra ,és adj neki egy nevet. Válaszd ki a geoshpehre-t és a hexamesh-t ,és kattints a make fabric gombra.Az értékeket a következõ képpen állítsd át: Geosphere -nél kapcsold be a rididity-t ,a mass értékét állítsd 0.2-re. A többi értékét ne változtasd meg. A hexameshnél a mass-t állítsd 0.2-re ,a gravity-t pedig nullára. Kapcsold be a hexamesh-nél a Sub-Object-et és két szemköztes oldal szélsõ vertexeit ,amik megtartják majd a ruhát ,hogy ne essen az is le a golyóval együtt ,válaszd ki. Kattints a make group gombra és adj neki egy nevet. Most kattints a fix group gombra és fixáld a vertexeket a box-hoz. Lépj ki a Sub-Object módból , kattints a start calculation gombra ,és már kész is.

Az utolsó példában egy kicsit másra használjuk a plugint. Azzal ,hogy ki tudja számolni az ütközéseket ,dinamikus feladatok megoldására is használhatjuk.Ebben a példában egy lejtõrõl leguruló golyóval fogunk szétlöketni három box-ot. spline -ból.Vigyázz ,hogy a talaj és a kockák között legyen egy kis hézag ,ugyanígy hagyj a geosphere és a lejtõ között is egy kis helyet ,különben hiba jelzést kapsz a géptõl mikor le akarod számoltatni.Válaszd ki az összes objectumot és alkalmazz rájuk egy clothreyes módoítót. Kattints a make scene gombra és adj neki egy nevet. Kattints a Make Fabric gombra.Ekkor megkérdezi hogy ,melyik objectet akarod fabric objecté alakítani.A padlónál és a lejtõnél válaszolj nemmel ,a 3 box -nál és a geosphere -nél pedig igennel.A box-oknál kapcsold be a Rigidity -t ,a Mass -t állítsd 2-re ,a Friction -t 10 -re ,és az Elasticity -t is10 -re.A többit ne bántsd. A geosphere -nél kapcsold be a Rigidity -t a többit ne piszkáld. Kattints a start calculationra és már kész is a kuglipálya.

 

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak