Clothreyes
Matusik Szilárd 2004.08.12. 17:16
Nos, készítsünk egy terítöt mely ráesik az asztallra (téglatestre) és a lelógó részei meggyurodnek. Elsonek is csinálj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) kétszer akkora hosszal és szélességgel ,mint a téglatest ,és helyezd el valamennyivel felette. A hexagons értékét állítsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re.
A plugin 2 részbõl áll. Az egyik a Create/Geometry/Rem primitives panelon található hexamesh ,mellyel magát a modellezni kivánt felületet lehet létrehozni (módosító nélkül egy téglalap) ,a másik része pedig egy módosító ,mely a Modify panel More gombja alatt rejtõzik. Ezt a módosítót azokhoz a testekhez kell hozzáadni (összes test egyszerre legyen kijelölve) amelyek szeretnénk ,hogy szerepeljenek a szimulációban. És akkor most nézzünk néhány példát:
Nos, készítsünk egy terítõt mely ráesik az asztallra (téglatestre) és a lelógó részei meggyûrõdnek. Elsõnek is csinálj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) kétszer akkora hosszal és szélességgel ,mint a téglatest ,és helyezd el valamennyivel felette. A hexagons értékét állítsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re. Jelöld ki mind a kettõt és alkalmazz rájuk egy Clothreyes módosítót (Modify panel / more gomb). Ezután kattints a Make scene gombra ,adj neki egy nevet ,és nyomj entert. Kattints a Make Fabric gombra. Ekkor megkérdezi ,hogy a hexamesh-t átalakítsa-e fabric object-é. Válaszolj igent. Ezután megjelenik egy Fabric Parameters panel ,ahol ne változtass semmin ,hanem nyomd meg az ok gombot. A boxnál is rákérdez ,hogy fabric object legyen-e ,de itt válaszolj nemmel. Nyomd meg a Start Calculation gombot és a gép kiszámolja a jelenetet ,amit utána megnézhetsz ha elindítod az animáció lejátszasát.
A második feladatban egy zászlót fogunk készíteni mely a szél erõsségének függvényében ide-oda fog lengedezni.Elsõnek is csinálj egy hosszú ,vékony hengert,ami a zászlórúd szerepét fogja betölteni. Ezután készíts egy hexamesh-t 8-as hexagons számmal és 0.11-es randomness -sel. Helyezd a rúd közelébe ,a képen látható módon ,de vigyázz ,hogy ne érjen hozzá ,mert akkor a szimuláció számolásakor hibauzenetet fogsz kapni. Ezt úgy lehet kiküszöbõlni ,hogy a rúd helyett bármilyen más testet hozol létre (ami csak fixálásra kell ,lásd késõbb) és azzal csinálod meg a szimulációt ,kihagyva a hengert ,majd ezt a tárgyat rejtetté teszed ,és a clothreyes modifyben nem szerepelt rudat a zászlóhoz igazítod ,akár hozzá is érhet ,hisz ez nem szerepel a szimulációban. Ezután rendelj a hexameshez egy uwv mapping módosítót (ja ezt az elõzõ példánál is meg kell tenned ,ha texturázni akarod a terítõt) ,mert különben nem lesz tökéletes rajta a mapping. Válaszd ki mind a kettõt és alkalmazz rájuk egy clothreyes modify-t. Kattints a make scene gombra és adj neki egy nevet ,majd válaszd ki a hexamesht. Kattints a make fabric gombra. Mégkérdezi ,hogy fabric object-é alakítsa-e. Válaszólj igennel. Ezután megjelenik egy panel ,ahol a következõket állítsd be. Air friction: 40 ,a rigidity és a tearable -t kapcsold ki. A többit ne bántsd. Majd kattints az ok -ra. A szél paramétereit tetszõlegesen állítsd be. pl: wind wector x=100 y=200 z=0 random=1,0. Most be kell állítani ,hogy ne fújja el a szél az egész zászlót ,hanem csak lengesse. Nyomd meg a Sub-Object gombot. Igy most a hexamesh vertexeit is látod. Válaszd ki a rúdhoz legközelebb álló függõleges vertex sort (ezek lesznek lefixálva) majd nyomd meg a make group kapcsolót és adj neki egy nevet. Nyomd meg a fix group to object -et ,válaszd ki a rudat és kattints a fix gombra. Ezzel a hexamesh szélsõ vertexeit a rúdhoz rögzítetted ,így a szél nem fogja elfújni azt. Kapcsold vissza a Sub-Object kapcsolót ,majd nyomd meg a start calculation gombot és kész is a zászló.
Következõnek egy golyót ejtünk rá egy kifeszített ruhára ,amirõl az visszapattan. Elõszõr is készíts egy 200*200-as hexamesht ,majd csinálj egy geosphere-t 10-es sugárral ,és helyezd el a hexamesh fölé. A geosphere jobb mint a síma sphere ,mert jobb a geometriája. Ezután csinálj egy kis box-ot is és helyezd el akárhova ,adatatai lényegtelenek ,mert csak fixálásra használjuk az animációban. Dummy object-el nem lehet helyettesíteni ,mert arra nem lehet Clothreyes módosítót alkalmazzni. Ezt a box-ot viszont láthatattlanná lehet tenni (display panel ,hide selected gomb). Jelöld ki az összes object-et és alkallmazz rájuk egy clothreyes módosítót. Kattints a Make scene gombra ,és adj neki egy nevet. Válaszd ki a geoshpehre-t és a hexamesh-t ,és kattints a make fabric gombra.Az értékeket a következõ képpen állítsd át: Geosphere -nél kapcsold be a rididity-t ,a mass értékét állítsd 0.2-re. A többi értékét ne változtasd meg. A hexameshnél a mass-t állítsd 0.2-re ,a gravity-t pedig nullára. Kapcsold be a hexamesh-nél a Sub-Object-et és két szemköztes oldal szélsõ vertexeit ,amik megtartják majd a ruhát ,hogy ne essen az is le a golyóval együtt ,válaszd ki. Kattints a make group gombra és adj neki egy nevet. Most kattints a fix group gombra és fixáld a vertexeket a box-hoz. Lépj ki a Sub-Object módból , kattints a start calculation gombra ,és már kész is.
Az utolsó példában egy kicsit másra használjuk a plugint. Azzal ,hogy ki tudja számolni az ütközéseket ,dinamikus feladatok megoldására is használhatjuk.Ebben a példában egy lejtõrõl leguruló golyóval fogunk szétlöketni három box-ot. spline -ból.Vigyázz ,hogy a talaj és a kockák között legyen egy kis hézag ,ugyanígy hagyj a geosphere és a lejtõ között is egy kis helyet ,különben hiba jelzést kapsz a géptõl mikor le akarod számoltatni.Válaszd ki az összes objectumot és alkalmazz rájuk egy clothreyes módoítót. Kattints a make scene gombra és adj neki egy nevet. Kattints a Make Fabric gombra.Ekkor megkérdezi hogy ,melyik objectet akarod fabric objecté alakítani.A padlónál és a lejtõnél válaszolj nemmel ,a 3 box -nál és a geosphere -nél pedig igennel.A box-oknál kapcsold be a Rigidity -t ,a Mass -t állítsd 2-re ,a Friction -t 10 -re ,és az Elasticity -t is10 -re.A többit ne bántsd. A geosphere -nél kapcsold be a Rigidity -t a többit ne piszkáld. Kattints a start calculationra és már kész is a kuglipálya.
|