dimenzio
Men
 
Tutorial
 
Szmll
Induls: 2004-06-14
 
3d Max Plugin
3d Max Plugin : Clothreyes

Clothreyes

Matusik Szilrd  2004.08.12. 17:16

Nos, ksztsnk egy tertt mely resik az asztallra (tglatestre) s a lelg rszei meggyurodnek. Elsonek is csinlj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) ktszer akkora hosszal s szlessggel ,mint a tglatest ,s helyezd el valamennyivel felette. A hexagons rtkt lltsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re.

 

golyo AVI (381 kB) golyo MAX (73 kB)
kugli AVI (121 kB) kugli MAX (155 kB)
tert AVI (237 kB) tert MAX (46 kB)
zszl AVI (120 kB)

zszl MAX (47 kB)

 

A plugin 2 rszbõl ll. Az egyik a Create/Geometry/Rem primitives panelon tallhat hexamesh ,mellyel magt a modellezni kivnt felletet lehet ltrehozni (mdost nlkl egy tglalap) ,a msik rsze pedig egy mdost ,mely a Modify panel More gombja alatt rejtõzik. Ezt a mdostt azokhoz a testekhez kell hozzadni (sszes test egyszerre legyen kijellve) amelyek szeretnnk ,hogy szerepeljenek a szimulciban. s akkor most nzznk nhny pldt:

Nos, ksztsnk egy tertõt mely resik az asztallra (tglatestre) s a lelg rszei meggyûrõdnek. Elsõnek is csinlj egy boxot ,majd egy hexamesht (create/geometry/rem primitives) ktszer akkora hosszal s szlessggel ,mint a tglatest ,s helyezd el valamennyivel felette. A hexagons rtkt lltsd 8-ra ,a randomness-t pedig 0.11-re. Jelld ki mind a kettõt s alkalmazz rjuk egy Clothreyes mdostt (Modify panel / more gomb). Ezutn kattints a Make scene gombra ,adj neki egy nevet ,s nyomj entert. Kattints a Make Fabric gombra. Ekkor megkrdezi ,hogy a hexamesh-t talaktsa-e fabric object-. Vlaszolj igent. Ezutn megjelenik egy Fabric Parameters panel ,ahol ne vltoztass semmin ,hanem nyomd meg az ok gombot. A boxnl is rkrdez ,hogy fabric object legyen-e ,de itt vlaszolj nemmel. Nyomd meg a Start Calculation gombot s a gp kiszmolja a jelenetet ,amit utna megnzhetsz ha elindtod az animci lejtszast.

A msodik feladatban egy zszlt fogunk kszteni mely a szl erõssgnek fggvnyben ide-oda fog lengedezni.Elsõnek is csinlj egy hossz ,vkony hengert,ami a zszlrd szerept fogja betlteni. Ezutn kszts egy hexamesh-t 8-as hexagons szmmal s 0.11-es randomness -sel. Helyezd a rd kzelbe ,a kpen lthat mdon ,de vigyzz ,hogy ne rjen hozz ,mert akkor a szimulci szmolsakor hibauzenetet fogsz kapni. Ezt gy lehet kikszbõlni ,hogy a rd helyett brmilyen ms testet hozol ltre (ami csak fixlsra kell ,lsd ksõbb) s azzal csinlod meg a szimulcit ,kihagyva a hengert ,majd ezt a trgyat rejtett teszed ,s a clothreyes modifyben nem szerepelt rudat a zszlhoz igaztod ,akr hozz is rhet ,hisz ez nem szerepel a szimulciban. Ezutn rendelj a hexameshez egy uwv mapping mdostt (ja ezt az elõzõ pldnl is meg kell tenned ,ha texturzni akarod a tertõt) ,mert klnben nem lesz tkletes rajta a mapping. Vlaszd ki mind a kettõt s alkalmazz rjuk egy clothreyes modify-t. Kattints a make scene gombra s adj neki egy nevet ,majd vlaszd ki a hexamesht. Kattints a make fabric gombra. Mgkrdezi ,hogy fabric object- alaktsa-e. Vlaszlj igennel. Ezutn megjelenik egy panel ,ahol a kvetkezõket lltsd be. Air friction: 40 ,a rigidity s a tearable -t kapcsold ki. A tbbit ne bntsd. Majd kattints az ok -ra. A szl paramtereit tetszõlegesen lltsd be. pl: wind wector x=100 y=200 z=0 random=1,0. Most be kell lltani ,hogy ne fjja el a szl az egsz zszlt ,hanem csak lengesse. Nyomd meg a Sub-Object gombot. Igy most a hexamesh vertexeit is ltod. Vlaszd ki a rdhoz legkzelebb ll fggõleges vertex sort (ezek lesznek lefixlva) majd nyomd meg a make group kapcsolt s adj neki egy nevet. Nyomd meg a fix group to object -et ,vlaszd ki a rudat s kattints a fix gombra. Ezzel a hexamesh szlsõ vertexeit a rdhoz rgztetted ,gy a szl nem fogja elfjni azt. Kapcsold vissza a Sub-Object kapcsolt ,majd nyomd meg a start calculation gombot s ksz is a zszl.

Kvetkezõnek egy golyt ejtnk r egy kifesztett ruhra ,amirõl az visszapattan. Elõszõr is kszts egy 200*200-as hexamesht ,majd csinlj egy geosphere-t 10-es sugrral ,s helyezd el a hexamesh fl. A geosphere jobb mint a sma sphere ,mert jobb a geometrija. Ezutn csinlj egy kis box-ot is s helyezd el akrhova ,adatatai lnyegtelenek ,mert csak fixlsra hasznljuk az animciban. Dummy object-el nem lehet helyettesteni ,mert arra nem lehet Clothreyes mdostt alkalmazzni. Ezt a box-ot viszont lthatattlann lehet tenni (display panel ,hide selected gomb).
Jelld ki az sszes object-et s alkallmazz rjuk egy clothreyes mdostt. Kattints a Make scene gombra ,s adj neki egy nevet. Vlaszd ki a geoshpehre-t s a hexamesh-t ,s kattints a make fabric gombra.Az rtkeket a kvetkezõ kppen lltsd t: Geosphere -nl kapcsold be a rididity-t ,a mass rtkt lltsd 0.2-re. A tbbi rtkt ne vltoztasd meg. A hexameshnl a mass-t lltsd 0.2-re ,a gravity-t pedig nullra. Kapcsold be a hexamesh-nl a Sub-Object-et s kt szemkztes oldal szlsõ vertexeit ,amik megtartjk majd a ruht ,hogy ne essen az is le a golyval egytt ,vlaszd ki. Kattints a make group gombra s adj neki egy nevet. Most kattints a fix group gombra s fixld a vertexeket a box-hoz. Lpj ki a Sub-Object mdbl , kattints a start calculation gombra ,s mr ksz is.

Az utols pldban egy kicsit msra hasznljuk a plugint. Azzal ,hogy ki tudja szmolni az tkzseket ,dinamikus feladatok megoldsra is hasznlhatjuk.Ebben a pldban egy lejtõrõl legurul golyval fogunk sztlketni hrom box-ot. spline -bl.Vigyzz ,hogy a talaj s a kockk kztt legyen egy kis hzag ,ugyangy hagyj a geosphere s a lejtõ kztt is egy kis helyet ,klnben hiba jelzst kapsz a gptõl mikor le akarod szmoltatni.Vlaszd ki az sszes objectumot s alkalmazz rjuk egy clothreyes mdott. Kattints a make scene gombra s adj neki egy nevet. Kattints a Make Fabric gombra.Ekkor megkrdezi hogy ,melyik objectet akarod fabric object alaktani.A padlnl s a lejtõnl vlaszolj nemmel ,a 3 box -nl s a geosphere -nl pedig igennel.A box-oknl kapcsold be a Rigidity -t ,a Mass -t lltsd 2-re ,a Friction -t 10 -re ,s az Elasticity -t is10 -re.A tbbit ne bntsd. A geosphere -nl kapcsold be a Rigidity -t a tbbit ne piszkld. Kattints a start calculationra s mr ksz is a kugliplya.

 

 

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-