Első lépésben válasszunk ki egy nekünk tetsző nézetet. Én ilyen esetben a Front nézetet favorizálom. A jobb alsó sarokban lévő Min/Max toggle gomb használatával kinagyíthatjuk az éppen kijelölt ablakot. Tegyük ezt.
A felül látható toolbaron válasszuk ki a Shapes funkciót. Itt vonalak rajzolására nyílik lehetőségünk. Ne habozzunk és bökjünk erre gombra. Ennek segítségével rajzoljunk valami hasonlót.
Ha most renderelnénk le a képet nem látnánk semmit tehát még messze vagyunk az üdvösségtől. Ezért a következőt tesszük.
Egyesével kiválasztva a kis villámainkat szépen extrudáljuk őket. Ezt a legkönnyebben itt tehetjük meg.
A jobb oldalon megjelennek az extrudáláshoz tartozó paraméterek. Javaslom, hogy a 25-ös értéket csökkentsük le pl 0,1-re.
Ezt szépen egyesével játsszuk el az összes villámmal.
(de ha mindet kijelöljük egyszerre is elvégezhetjük rajtuk a módosítást.. wSanyi)
Renderelve még mindig semmi sem látszódik. Hmmmm. Lesz ebből egyáltalán valami? Tegyünk róla hogy legyen.
Ténykedésünk színhelyét helyezzük hát át a material editorba. Legyen kijelölve az összes villámunk majd nyomjunk egy “m” billentyűt.
Hehhh. Jó kis kép. Első lépésként pipáljuk ki a 2-sided felirat melleti kis négyzetet. A Self-illumation alattival tegyük ugyanezt. Eltűnik a kis szám és kapunk helyette egy fekete kockát. Rákattintva a következő kis ablakocskát kapjuk
.
Itt válasszunk ki egy a villámoknak szánt szint ízlés szerint. Én sárgát javasolnék de lehet más is.
Harmadik lépésként -ra kattintsunk. Ezzel minden kijelőlt villámunk megkapja a mi általunk kijelölt szint.
Negyedik (és a material editorban befejező) lépésünkként tartsuk nyomva ezt gombot. Folyamatosan tovább nyomva csússzunk az egyes számra.
Huhh. Ez is megvan. Zárjuk is be hát a materiál editort.
Kattintsunk a Rendering menüpontra és válasszuk az effects menüt.
Kattintsunk az add gombra és a felugró kis ablakban jelöljük meg a Lens Effests-et majd OK.
Glowot kiválasztjuk és a jobbra mutató kis fülecskére klikkelünk. Ezzel máris hozzáadtuk a jelenetünkhöz a kívánt effektet.
A képen látható paramétereket állítsuk be majd rendereljünk egyet perspektivkus nézetből.
Viva la Max . A következő részben pedig majd animáljuk is őket.