Animci 1 - Egy objektum krbejrsa kamerval.
wSanyi 2004.08.23. 18:22
Lehert hogy ez mr nagyon alapdolog, de szerintem akinek a Max mg nagyon j, annak ez a tutoril nagyon j lesz.
Az animci legyen mondjuk egy objektum krbejrsa kamerval:
 |
Helyezznk el egy "target" kamert ellnzetben a kvetkez kppen:
( Ne tvesszen meg senkit, hogy az n nzeti kpemen az oldalak t vannak hzva..ez csak egy belts, hogy mutassa az objektum "face"-inek kontrjait is a nzeti ablakban. ) |
A kamera (krkrs)mozgatshoz egy segdtrgyat fogunk hasznlni, ez pedig a "Dummy". A Dummynak(egyszer kocka) semmilyen paramtere nincs st a renderelt kpen ill. animcin sem ltszik, mgis nagyon hasznos segdeszkz. A hozz kapcsolt(Link-elt) trgyak kvetik az animci sorn brmilyen mdostst hajtunk vgre rajta..
Helyezzk el a Dummy-t a kvetkez kppen (ez lesz a kamera forgskzppontja):

 |
Ksz a segdtest most mr csak r kell kapcsolni(Link-elni) a kamert. Vlasszuk ki a "Select and Link" gombot kattintsunk a kamerra s tartsuk nyomva a gombot, majd engedjk el a Dummy felett, ami felvillan egy pillanatra ezzel jelezve, hogy hozzkapcsoltunk valamit. |
Ezzel az elkszletek befejezdtek, jhet maga az animci: Kattintsunk az "Auto Key" gombra (ez autmatikusan rgzti a mveleteket a "Time Slider"-en). Ha nincs kijellve semmilyen trgy akkor kattintsunk a KULCS gombra, hogy rgztsk az animcink kezdett, a trgyak kezdeti poztcijt: |
 |
Huzzuk a "Time Slider"-t(id csszkt) az animcink vghez(alap esetben 100) gy hogy kzben az "Auto Key" tovbbra is benyomva maradjon.. mert ugye azt szeretnnk, hogy az animcink vgre a kamera krbeforogjon a test krl.. |
 |
 |
Most jn a lnyeg, maga a forgats! Vlasszuk ki fellnzetben a Dummy-t s forgassuk el a z tengely mentn 360-os szgben. ( ha te is panelbl szeretnd mint a kpen, akkor jobb egrgombal kattints a forgats gombra majd rd be a Z:-hez a megfelel rtket! ) Kattintsatok jra az "Auto Key" gombra, hogy most mr ne rgztsen semmit, majd gynyrkdjetek az animcitokban: 
Lejtszs kzben brmelyik szemszgbl(nzetablak) nzhetitek az animcit, de a legjobb a kamera nzet, amire a [C] megnyomsval is tvlthattok! |
 |
A renderelskor oda kell figyelni mg pr belltsra, hogy tnylegesen animcit tudjunk renderelni..
Termszetesen a ltvnyosabb vgeredmny rdekben rdemes textrkat, fnyeket(rnykokat) s persze rtelmes objektumokat hasznlni. ;) | Az animciim kzt kett olyat is tallhattok ahol ezt a mdszert alkalmaztam.
|