Animáció 1 - Egy objektum körbejárása kamerával.
wSanyi 2004.08.23. 18:22
Lehert hogy ez már nagyon alapdolog, de szerintem akinek a Max még nagyon új, annak ez a tutoriál nagyon jó lesz.
Az animáció legyen mondjuk egy objektum körbejárása kamerával:
|
Helyezzünk el egy "target" kamerát elölnézetben a következő képpen:
( Ne tévesszen meg senkit, hogy az én nézeti képemen az oldalak át vannak húzva..ez csak egy beálítás, hogy mutassa az objektum "face"-inek kontúrjait is a nézeti ablakban. ) |
A kamera (körkörös)mozgatásához egy segédtárgyat fogunk használni, ez pedig a "Dummy". A Dummynak(egyszerű kocka) semmilyen paramétere nincs sőt a renderelt képen ill. animáción sem látszik, mégis nagyon hasznos segédeszköz. A hozzá kapcsolt(Link-elt) tárgyak követik az animáció során bármilyen módosítást hajtunk végre rajta..
Helyezzük el a Dummy-t a következő képpen (ez lesz a kamera forgásközéppontja):
|
Kész a segédtest most már csak rá kell kapcsolni(Link-elni) a kamerát. Válasszuk ki a "Select and Link" gombot kattintsunk a kamerára és tartsuk nyomva a gombot, majd engedjük el a Dummy felett, ami felvillan egy pillanatra ezzel jelezve, hogy hozzákapcsoltunk valamit. |
Ezzel az előkészületek befejeződtek, jöhet maga az animáció: Kattintsunk az "Auto Key" gombra (ez autómatikusan rögzíti a műveleteket a "Time Slider"-en). Ha nincs kijelölve semmilyen tárgy akkor kattintsunk a KULCS gombra, hogy rögzítsük az animációnk kezdetét, a tárgyak kezdeti pozítcióját: |
|
Huzzuk a "Time Slider"-t(idő csúszkát) az animációnk végéhez(alap esetben 100) úgy hogy közben az "Auto Key" továbbra is benyomva maradjon.. mert ugye azt szeretnénk, hogy az animációnk végére a kamera körbeforogjon a test körül.. |
|
|
Most jön a lényeg, maga a forgatás! Válasszuk ki felülnézetben a Dummy-t és forgassuk el a z tengely mentén 360°-os szögben. ( ha te is panelből szeretnéd mint a képen, akkor jobb egérgombal kattints a forgatás gombra majd írd be a Z:-hez a megfelelő értéket! ) Kattintsatok újra az "Auto Key" gombra, hogy most már ne rögzítsen semmit, majd gyönyörködjetek az animációtokban:
Lejátszás közben bármelyik szemszögből(nézetablak) nézhetitek az animációt, de a legjobb a kamera nézet, amire a [C] megnyomásával is átválthattok! |
|
A rendereléskor oda kell figyelni még pár beállításra, hogy ténylegesen animációt tudjunk renderelni..
Természetesen a látványosabb végeredmény érdekében érdemes textúrákat, fényeket(árnyékokat) és persze értelmes objektumokat használni. ;) | Az animációim közt kettő olyat is találhattok ahol ezt a módszert alkalmaztam.
|