Lézernyaláb készítése
Morphy 2004.08.25. 14:58
A lézer egy szép dolog. Még elkészíteni sem a legnehezebb. Persze nem a való életben, hanem a 3d Studio Max-ban.
Első lépés hogy Reseteljük le a Maxot.
Perspektív nézetben hozzunk létre egy gömböt:
A Segments számát érdemes nagyobbra emelni, mert a gömbünk akkor részletesebb lesz. Legyen ez 40.
Csináljunk egy Traget Direct nevű lámpát Top nézetben. Ez lesz a lézersugarunk. Ezután állítsuk be a tulajdonságait. A Fény erőssége legyen 4-es (Multiplier), és a színe piros.
Ha csinálunk egy próbarenderelést, akkor láthatjuk, hogy a fény teljesen beteríti a testet. Ezen segíthetünk, hogyha a Directional Parameters mezőnél, beállítjuk a Hotspot/Beam értékét 2,0-ra, és a Falloff/Field-et 4,0-ra. Ezután a fény már a lézerhez hasonlóan fog kinézni.
És hogy mi hiányzik még? Hát a Volumetrikus fény. Lépjünk be a Rendering/Envirnoment menübe. Adjunk hozzá egy Volume Light-ot.
Ezeket a beállításokat másoljátok le:
Pick Light: Direct 01
Exponential: Bekapcsolva
Density: 20
Max Light: 80
Atten. Mult.:5.0
Noise On: Bekapcsolva
Amount:0.3
Turbulence
Levels: 3.0
Size:20.0
Phase:5.0
Wind Strength:2.0
De ti is nyugodtan próbálkozzatok az értékekkel, hátha még jobb és szebb lézer jön ki belőle.
Végül tegyetek egy fényforrást (az Omni a legjobb) úgy hogy a golyót látni lehessen.
|