A Modify panel 1-rész
Morphy 2004.08.26. 15:59
A Modify panelnál nagyon sok dolog van. Itt adhatjuk meg sokszor egy objektum tulajdonságát, egyenletlenné tehetjük a tárgyat...
Mesh Select
Kijelölhetjük az adott objektum pontjait, éleit, lapjait. Másra is jó lehet, de én még nem jöttem rá.
Camera Map
Egy hasznos kis cucc, főleg filmes utómunkálatokhoz. Adjuk rá a testre ezt a módosítót. Utána kattintsunk a Pick Camera gombra. Már csak annyi a teendő hogy a Material Editorba adjunk az objektumunknak egy ugyanolyan mapot, mint amilyen a háttér. Pl: egy kép, vagy film. Az eredmény annyi, hogy a tárgy átlátszó lesz, de ha mögé teszünk egy másik tárgyat, akkor az már nem látszódik.
Affect Region
Az objektumunkba varázsolhatunk egy kis domborúságot, vagy éppen homoríthatjuk is. Nagyon hasznos tulajdonság az, hogy a tárgy sarkai a helyén maradnak. Pl:
1. Készíts egy dobozt, aminek a magassága 15. A szélesség és a hossz legyen 40.
2. Állítsd be hogy a szegmensszám mindenhol 50 legyen.
3. Alkalmazz rá egy Affect Region módosítót.
4. A Falloff értékét állítsd 50-re.
Bend
Megörbíti a tárgyat. Beállíthatjuk hogy X, Y vagy Z irányba hajlítsa. Megadhatjuk az erejét, és hajlíthatjuk a gizmón keresztül is. Nagyonjól használható barlangok és hidak készítéséhez.
Cap Holes
Előfordul hogy ha a tárgyat átalakítjuk Edit Mesh-re, és Face-el kijelölünk belőle részeket, kitöröljük, akkor a belseje üreges. És miért?? Mert nem használunk rá sosem Cap Holes módosítót. Alkalmazható tortaszeletekhez, kettétört tömös objektumokhoz.
Delete Mesh
Mesh alapu kijelölések törlésére jó.
pl.:
1. Készíts egy cilindert.
2. Alkalmazz rá egy Mesh Select módosítót és jelölj ki face-el darabokat belőle.
3. Kattints a Delete Mesh-re
Delete Patch
Ugyanaz mint az elöbbi, csak itt a Editable Patch alapú kijelöléseket törli.
Disp Approx
Sajnos még nem jöttem rá.
Displace
Az objektumot teszi egyenlőtlenné. Annyiban különbözik a Noise módosítótól, hogy itt megadhatjuk az egyenletlenség formáját. Beállíthatunk Map-nak egy képet, és utána a testen már egy olyan kitüremkedés lessz látható mint ami a képen van. Ajánlatos fekete-fehér képeket használni.
Face Extrude
Amit Editable Mesh-be Face-el kijelöltünk, azt kinyomja ez a módosító.
FFD módosítók
A tárgyunkat nyújthatjuk, formázhatjuk.
Flex
Rugalmas lessz tőle a test.
HSDS
Roppant érdekes egy dolog. Csak van vele egy kis baj! Nem tudom hogy mire jó!
Lathe
Egy vonalat körbefuttat. Így csinálhatunk szép poharat is. Rajzoljuk meg a pohár eggyik felének a körvonalát vonalakból, és alkalmazzuk ezt a módosítót.
Lattice
Olyan mintha dróthálósítaná a dolgokat. Valamire biztossan jó.
Linked XForm
Passz
|