Textúrázás alapfokon
Kusi 2004.08.30. 19:50
A textúrázás által tesszük modelljeinket még egyedibbé és valósághűbbé. Ezzel a tutoriállal próbálom elmagyarázni, hogy hogyan is szúrhatunk be képet, és azt hogyan illesszük fel az adott tárgyra...
A textúrázás által tesszük modelljeinket még egyedibbé és valósághűbbé. Ezzel a tutoriállal próbálom elmagyarázni, hogy hogyan is szúrhatunk be képet, és azt hogyan illesszük fel az adott tárgyra. A textúra elhelyezése önmagában nem elég azt a polygonokra kell igazítani.
- A Material Editor
Hogyan hozhatjuk elő a material editort? Ennek legegyszerűbb módja az M betű lenyomása, de a Rendering/Material Editor-ral is előhúzhatjuk. Hogyan is illeszthetünk be egy képet? Nos a Diffuze: feliratnál láthatunk egy szürke téglatestet. Itt csak a színt állíthatjuk rajta, de mellette van egy négyzet. Na arra kattintsunk rá és előugrik egy ablak Material/Map Browser. Ha Ügyesek vagyunk, kiszúrjuk a Bitmap feliratot.
Kattintsunk rá kétszer és válasszuk ki a beilleszteni kívánt képet. Ha mindent rendben csináltunk, akkor a gömbön megjelenik a kép.
- A textúra felhúzása
Legegyszerűbb módja, ha a gömb felett lenyomva tartjuk az egér bal gombját és áthúzzuk a tárgyra. De, ha nem jönne össze, akkor ezeket a gombokat nyomjátok le egymás után.
Ha jól csináltuk, akkor elő ugrik a Select Object ablak, és itt kiválaszthatjuk, hogy melyik tárgyra akarjuk rátenni. Ha kiválasztottuk a tárgyat, akkor katt a Select gombra. Viszont nem látjuk a képet a tárgyon!
Nyomjuk le ezt a gombot, és a kezelő felületen megjelenik a kívánt kép a tárgyon.
- A Textúra igazítása
Jelöljük ki a tárgyat és Modifiers/UV Coordinates/Unwrap UvW-t válasszuk ki.
Itt textúránkat finomíthatjuk. Váltsunk át a Modify panelra.
Kattintsunk a Select Face-re, és ezután kiválaszthatjuk azokat a polygonokat, amikkel dolgozni szeretnénk.
De, ha az egészet akarjuk igazítani, akkor ezt a lépést kihagyhatjuk.
Ezután kattintsunk az Edit gombra. Előugrik az Edit UWVs ablak ahol a vertexek igazítgatásával szabályozzuk a textúra elhelyezését.
Ha az első lépést követtük, azaz kiválasztottunk néhány polygont akkor kapcsoljuk be ezt a gombot.
Akkor csak azok a polygonok jelennek meg, amiket kiválasztottunk, és nem pedig az összes.
Ha jól csináltuk, akkor megváltozik a textúra pozíciója.
Készítette:
Kusi /kusi@vipmail.hu/
|